SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do języka migowego |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PEDP-WJM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Logopedia i język migowy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z problematyką dotyczącą niepełnosprawności związanej z wadami słuchu. Osoby głuche i niedosłyszące – wprowadzenie do problematyki dotyczącej uszkodzeń słuchu. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z głuchotą. Problemy życia codziennego osób głuchych. Rehabilitacja i leczenie osób z uszkodzonym słuchem. Werbalne i niewerbalne sposoby komunikowania się z osobami głuchymi. Kształcenie osób głuchych. Polski Związek Głuchych – zadania, działalność.
Brak.
Wykłady
Osoby głuche i niedosłyszące – wprowadzenie do problematyki dotyczącej uszkodzeń słuchu. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z głuchotą. Problemy życia codziennego osób głuchych. Rehabilitacja i leczenie osób z uszkodzonym słuchem.
Ćwiczenia
Werbalne i niewerbalne sposoby komunikowania się z osobami głuchymi. Kształcenie osób głuchych. Polski Związek Głuchych – zadania, działalność.
Wykłady – wykład tradycyjny.
Ćwiczenia – praca z książką, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
Kolokwium, ocena z zaangażowania studenta podczas zajęć, obecność na zajęciach..
Wykłady
Kolokwium.
Ocena końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
1. Jouvet D., Mowa dziecka: wychowanie dwujęzyczne dziecka niesłyszącego, Warszawa 1996.
2. Lane H., Maska dobroczynności: deprecjacji społeczności głuchych, Warszawa 1996.
3. Prillwitz S., Język, komunikacja i zdolności poznawcze niesłyszących, Warszawa 1996.
4. Sachs O., Zobaczyć głos: podróż do świata ciszy, Warszawa 1998.
1. Szczepankowski B., Niesłyszący – głusi – głuchoniemi, Warszawa 1999.
2. Szczepankowski B., Zarys historii stowarzyszeń głuchoniemych 1876-1946, Warszawa 1996.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-07-2016 14:51)