SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji
Kod przedmiotu 14.9-WP-PEDD-PPŚF-K_pNadGenPK8ZC
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Agata Ast
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami współfinansowania przedsięwzięć edukacyjnych z funduszy unijnych. Podczas przygotowywania projektów, studenci zapoznają się w praktyce z zasadami i procedurami aplikowania o środki unijne, a także zasadami realizacji projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.

Wymagania wstępne

Podstawowe umiejętności obsługi komputera, edytora tekstu, pozyskiwanie i selekcja informacji w sieci internet.

Zakres tematyczny

Słowniczek pojęć. Mapa instrumentów finansowych w obszarze edukacji – przegląd i charakterystyka:

fundusze unijne twarde EFRR; fundusze unijne miękkie EFS, ze szczególnym uwzględnieniem środków na edukację; fundusze prywatne (sponsorzy prywatni: biznes i organizacje pozarządowe); fundusze administracji centralnej; fundusze administracji regionalnej (środki samorządowe wojewódzkie, powiatowe, gminne). Procedury pozyskiwania środków i realizacji projektów: procedura aplikacyjna (ocena formalna i merytoryczna); procedura partnerska (list intencyjny, umowa partnerska); procedura negocjacyjna (negocjacje założeń projektowych); procedura odwoławcza. Praca z GWA i formularzami aplikacyjnym: praca w grupach w sali komputerowej. Generowanie pomysłów na projekty: praca warsztatowa (grupy 2-3 osobowe).

Metody kształcenia

Metoda projektowa, praca w grupach

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Efekty kształcenia będą weryfikowane dwoma sposobami: uzyskanie pozytywnej oceny za przygotowanie projektu/wniosku o dofinansowanie ze środków unijnych oraz sprawdzian wiedzy. Podstawą zaliczenia konserwatorium będzie średnia ważona: 80% stanowi ocena z projektu, a 20% ocena z sprawdzian w formie testu.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z konwersatoria.

Literatura podstawowa

1.      ABC zarządzania projektami miękkimi: poradnik, red. B. Grucza, Warszawa 2012, online: http://www.efs.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Documents/ABC_Zarzadzania_Projektami_Miekkimi_0602201. pdf.

2.      Grucza B., Bonikowska M., Majewski M., Małek M., Podręcznik zarządzania projektami europejskimi miękkimi, Warszawa 2006, online: https://www.efs.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Do

cuments/podrecznikzarzadzaniaprojektamimiekkimi_EFS.pdf.

3.      Instrukcja do wniosku o dofinansowanie w ramach PO KL, online: http://www.efs.gov.pl/ge
neratory_wnioskow/documents/instrukcja_wypelniania_wniosku_010409.pdf.

4.      Pilch E., Poradnik beneficjenta "Fundusze unijne dla oświaty – kształcenie i doskonalenie nauczycieli”, Warszawa 2009, online: http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/konfszkol/docume
nts/fundusze_unijne_dla_oswiaty_-_ksztalcenie_i_doskonalenie_naczycieli.pdf.

Literatura uzupełniająca

1.      Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

2.      Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, M. Branka, M. Rawłuszko, A. Siekiera, Warszawa 2009.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 06-09-2016 08:24)