SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Poradnictwo i pomoc |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDD-PiP-C_pNadGenX4MX2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Pomoc społeczna i socjoterapia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Student potrafi zinterpretować aktualną praktykę poradnictwa profesjonalnego inieprofesjonalnego; ocenić i wyjaśnić popularność poradnictwa we współczesnym społeczeństwie, prowadzić podstawowe badania poradoznawcze
Znajomość podstaw teorii poradnictwa oraz metod pracy doradcy.
Rola i miejsce poradnictwa w życiu jednostki, codzienne formy poradnictwa, poradnictwo internetowe, poradnictwo w instytucjach tradycyjnych i niekonwencjonalnych środowiskach, skuteczność działań poradniczych, potencjał rozwojowy i ograniczenia poradnictwa, doświadczenia doradców, rozwój zawodowy i superwizja pracy doradcy
Prezentacja, dyskusja grupowa, projekt badawczy, film.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
Ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Podstawą uzyskania oceny jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz przygotowanie i przedstawienie wybranego problemu badawczego z zakresu poradoznawstwa realizowanego przez studenta lub grupę studentów. Ocenie podlega adekwatność wyboru metody badawczej, adekwatny i twórczy dobór literatury oraz sposób jej wykorzystania, sposób prezentacji zagadnienia, umiejętność prowadzenia dialogu ze słuchaczami.
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
1. Siarkiewicz E., Przesłonięte obszary poradnictwa: realia, iluzje, ambiwalencje, Zielona Góra 2010.
2. Kukla D., red., Wielowymiarowość poradnictwa w życiu człowieka: wybrane obszary, Warszawa 2009.
3. Hajduk B., Hajduk E., O pomocy skutecznej i nieskutecznej, Zielona Góra 2008.
4. Kargulowa A., red., Poradoznawstwo: kontynuacja dyskursu, Warszawa 2009.
5. Zielińska-Pękał D., Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Zielona Góra 2009.
1. Siarkiewicz E., Wojtasik B., Być doradcą! Doświadczenia i refleksje, Wrocław 2008.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 07-09-2016 17:14)