SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychopedagogika |
Kod przedmiotu | 05.7-WP-PEDD-P-C_pNadGenJOF55 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Pomoc społeczna i socjoterapia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Utrwalenie terminologii pedagogicznej. Uuporządkowanie i pogłębienie wiedzy na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki. Ćwiczenie umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii; popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych. Ćwiczenie umiejętności optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych.
brak
Sposoby definiowania pomocy, pomagania; strategie pomagania. Teoretyczne nurty pomagania. Koncepcja behawioralna (karanie, nagradzanie); poznawcza (terapia poznawcza Becka i racjonalno-emotywna Ellisa); psychodynamiczna (mechanizmy obronne, analityczna teoria Junga, indywidualna psychologia Adlera); humanistyczna (pomaganie nastawione na klienta wg Rogersa); egzystencjalna (logo terapia Frankla, psychoterapia według May’a); inne podejścia (strategiczna terapia M. Ericksona).
Praca z dokumentem źródłowym, symulacja, metoda przypadków, gry dydaktyczne, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja, prezentacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
Średnia z ocen cząstkowych. Projekt (ocena dostateczna – odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – prezentacja treści wraz z zaangażowaniem grupy do pracy; ocena bardzo dobra – prezentacja treści na odpowiednim przykładzie i zaangażowaniem grupy do pracy). Test (ocena dostateczna – 50-60 % prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%).
Ocena końcowa
Oceną końcową jest ocena z ćwiczeń.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 07-09-2016 17:19)