SylabUZ
Course name | Selected Issues of German Philosophy |
Course ID | 08.1-WH-FGP-ZFN-K-S14_pNadGenG9X68 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | philology / German Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | german |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Głównymi celami przedmiotu są: 1) uzupełnienie i usystematyzowanie pozyskanej do tej pory wiedzy studentów z zakresu filozofii niemieckiej, 2) rozbudowanie kompetencji w zakresie języka niemieckiego studiujących, 3) umożliwienie wymiany opinii między studiującymi/studiującymi a prowadzącym na temat niektórych problemów poruszanych w tekstach znaczących myślicieli języka niemieckiego, 4) rozwój kompetencji myślenia abstrakcyjnego.
Brak
Podstawą pracy na zajęciach jest dokonany przez nauczyciela wybór niemieckojęzycznych tekstów (lub ich fragmentów), których autorami są szeroko rozumiani myśliciele krajów niemieckiego obszaru językowego. Teksty powinny obejmować materiał kilku okresów i być tak dobrane, aby poruszały ważne problemy lub dotyczyły kluczowych kategorii filozofii: dobro i zło, teodycea, idea, moralność, materia; duch itd. Teksty należy dobrać tak, aby z jednej strony dawały one duże możliwości omówienia, krytycznego ustosunkowania się itp., drugiej zaś sklaniały dyskutujących do zajęcia własnego stanowiska i jego obrony. Dla powodzenia zajęć ważne jest z jednej strony zbudowanie odniesienia do współczesności, umożliwiające studentom odpowiednie zrozumienie i przyswojenie tego materiału, z drugiej zaś aktywizacja posiadanej przez studentów wiedzy (wyniesionej np. z zajęć z historii literatury niemieckiej, gdzie te zagadnienia są systematycznie poruszane). Kluczową kwestią praktyczno-językową jest przy tym nie tylko posługiwanie się na zajęciach językiem niemieckim, ale również wprowadzanie (w pewnym ograniczonym zakresie) terminologii fachowej w tym języku.
Dyskusja, projekt, klasyczna metoda problemowa, analiza i interpretacja tekstu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywność na zajęciach (udział w dyskusjach, terminowe przygotowanie tekstów itp.), kolokwium lub projekt
Modified by dr hab. Cezary Lipiński, prof. UZ (last modification: 04-09-2016 09:25)