SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wiedza o krajach niemieckojęzycznych |
Kod przedmiotu | 08.9-WH-FGP-WK |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot ma za zadanie ukazanie aktualnych faktów i danych oraz pogłębienie wiedzy z zakresu współczesnej kultury, geografii, aktualnych wydarzeń poszczególnych krajów niemieckojęzycznych: landów Niemiec, Austrii i Szwajcarii z uwzględnieniem Lichtensteinu i Luxemburga.
Brak wymagań.
Poprzez dostarczanie studentom wiedzy o najważniejszych typowych dla obszaru niemieckojęzycznego zjawisk z dziedziny polityki, życia społecznego oraz kulturalnego krajów niemieckojęzycznych, rozwijania jest ich kompetencja kulturowa. Zjawiska te omawiane są w aspekcie interkulturowym, co ma umożliwić studentom wgląd w specyfikę ich własnej kultury oraz rozwijanie własnej kulturowej kreatywności. Założeniem zajęć jest pogłębienie wiedzy studentów z zakresu wiedzy o krajach niemieckojęzycznych oraz wyczulenie ich na konieczność ciągłego aktualizowania posiadanej wiedzy. Podczas zajęć omówione zostaną też charakterystyczne cechy Austrii i Szwajcarii oraz poszczególnych krajów związkowych Niemiec oraz Lichtensteinu i Luxemburga, ich atrakcje kulturowo-turystyczne, gospodarka, styl życia, aktualne trendy. Podstawę zajęć stanowią najnowsze dane i informacje zaczerpnięte z rządowych portali informacyjnych. Innym ważnym celem tych zajęć jest rozwijanie kompetencji językowej przez intensyfikację zajęć praktycznych.
wykład-opis, dyskusja, opis klasyfikujący, praca w grupach
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie: ocena przygotowanej prezentacji w Power Poincie (40% oceny), ocena przygotowanego referatu 40% oceny), aktywny udział w zajęciach (20% oceny).
Bubner F., Transparente Landeskunde, 2000.
Deutschland. Tatsachen und Zahlen, Bonn 2002.
Gaidosch U., Müller C., Zur Orientierung. Basiswissen Deutschland, 2006.
Goethe Institut, Landeskunde deutschsprachiger Länder, 1998.
Kaufmann S., Rohrmann L., Szablewski-Çavus P., Orientierungskurs Deutschland. Geschichte, Kultur, Institutionen, 2006.
Koppensteiner J., Österreich. Ein landeskundliches Lesebuch, 2007.
Luscher R., Landeskunde Deutschland 2010. Von der Wende bis heute. Für Deutsch als Fremdsprache. Daten - Texte - Aufgaben (Lernmaterialien), München 2012.
Seel H., Deutschland In Europa – Europa in Deutschland, Bonn 1995.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Strony internetowe poszczególnych państw niemieckojęzycznych, krajów związkowych Austrii i Niemiec oraz kantonów szwajcarskich.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
brak
Zmodyfikowane przez dr Paweł Truszkiewicz (ostatnia modyfikacja: 13-07-2016 18:37)