SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Sfera badawczo-rozwojowa |
Kod przedmiotu | 14.8-WZ-ZarzP-SBR-W-S15_pNadGenDYF6S |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu ekonomiki i zarządzania procesami innowacyjnymi jako głównych kategorii i dominant rozwoju społeczno-ekonomicznego kraju, regionów i podmiotów gospodarczych. Nabycie umiejętności analizy i prognozy zmian innowacyjnych i technologicznych na świecie.
----
Pojęcie innowacyjnego etapy procesu innowacyjnego. Miejsce działalności B+R w procesie innowacyjnym. Atrybuty działalności B+R. Genealogia i rozwój metod zarządzania obszarem B+R. Istota i formy współpracy sfery B+R z przemysłem. Identyfikacja i charakter instytucjonalno-rynkowych determinant aktywności badawczo-rozwojowej w gospodarce. Endogeniczne uwarunkowania działalności badawczo-rozwojowej w układach mikrogospodarczych. Generowanie i transfer wiedzy w procesach B+R. Znaczenie marketingu w sferze badań i rozwoju. Zarys polityki badawczo-rozwojowej w wybranych krajach UE. Rola rządu i organizacji pozarządowych w kształtowaniu obszarów aktywności badawczo-rozwojowej w Polsce. Sektor prywatny w stymulowaniu badań i rozwoju w przedsiębiorstwach. Znaczenie europejskich organizacji ponadnarodowych w aktywizacji sektora B+R.
Wykład: wykład z elementami konwersatoryjnymi, prezentacja multimedialna, wykorzystanie metody case study, projekt.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Uzyskanie zaliczenia wiąże się z uzyskaniem co najmniej 50% punktów ze sprawdzianu do którego listę pytań wcześniej udostępniono do opracowania przez studentów.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 15-09-2016 21:16)