SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Problemy zróżnicowania społecznego |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-PZRS-C_pNadGen3Z1EZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami związanymi z problemami zróżnicowania społecznego zarówno w ujęciu teoretycznym jak i empirycznym, a także przygotowanie słuchaczy do rozpoznawania i analizowania współczesnych problemów zróżnicowania społecznego.
Zakres tematyczny WYKŁADU:
Zakres tematyczny CWICZEŃ:
Treści wykładów przekazywane są poprzez stosowanie takich metod kształcenia jak wykład konwencjonalny, problemowy i konwersatoryjny. Metody kształcenia wykorzystywane do realizacji zakresu tematycznego ćwiczeń to praca z książką, dyskusja wielokrotna, klasyczna metoda problemowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie wykładu
Forma zaliczenia wykładu |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Egzamin pisemny. |
W formie pytań problemowych, otwartych. Minimalny próg wymagań uzyskanie 50% punktów z pracy pisemnej. |
Zakres materiału dotyczący egzaminu. |
Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach Sylabusem (wykład + ćwiczenia). |
Zasady uzyskania oceny |
Ocena z wykładu jest oceną z egzaminu. |
Zaliczenie Ćwiczeń
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Aktywność podczas zajęć |
Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów. |
Ocena za aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych. |
Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. |
Przygotowanie pracy pisemnej (referat , raport z badań itp.). |
Analiza przypadku. Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Zasady uzyskania oceny |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z pracy pisemnej (50%) i aktywności na zajęciach (50%).
|
Ocena Końcowa*
Oceny brane pod uwagę w przypadku oceny końcowej |
Uwagi: |
Wykład + ćwiczenia kończące się uzyskaniem oceny. |
Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń i wykładu (3.0-5.0). |
Zasady uzyskania oceny końcowej. |
Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z ćwiczeń i wykładu*. |
Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 15:25)