SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium dyplomowe 3 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium dyplomowe 3
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCD-SM3_pNadGenIXE4U
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Mariusz Kwiatkowski, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem Seminarium dyplomowego jest przygotowanie przez studenta, pod kierunkiem prowadzącego własnej pracy, która będzie podstawą egzaminu magisterskiego. Zadaniem prowadzącego jest ustalenie tematu i problematyki pracy dyplomowej, ukierunkowanie badań empirycznych i monitorowanie pracy własnej studenta.

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

  1. Przeprowadzenie badań właściwych.
  2. Przygotowanie bazy danych.

Metody kształcenia

Dyskusja, metoda projektu, metoda tekstu przewodniego, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym,

seminarium, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, metody ekspresyjne, eseje, referaty, raporty, dyskusja, indywidualna praca ze studentami, prezentacje.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Forma zaliczenia

Uwagi

Zaliczenie bez oceny.

Semestry III

Przygotowanie kolejnych części pracy dyplomowej w formie pisemnej.

Zbieranie i interpretacja danych.

Przygotowanie pisemnej wersji poszczególnych części pracy.

 

Zaliczenie  seminarium.

Pozytywna ocena to uzyskanie zaliczenia z seminarium.

Literatura podstawowa

  1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  2. Czapiński J., Panek T. (red.), Diagnoza społeczna 2005. Warunki i jakość życia Polaków, Wydawnictwo Wizja PRESS&IT, Warszawa 2006.
  3. Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  4. Czapiński J., Panek T. (red.), Diagnoza społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków, Warszawa, Wydawnictwo Wizja PRESS&IT, Warszawa 2007.
  5. Malikowski M., Niezgoda M., Badania empiryczne w socjologii. Wybór tekstów,Wydawnictwo WSSG, tom I,  Tyczyn 1997.
  6. Malikowski M., Niezgoda M., Badania empiryczne w socjologii. Wybór tekstów, Wydawnictwo WSSG, tom II,  Tyczyn 1999.
  7. Frankfort - Nachmias Ch.,Nachmias D., Metody badawcze w socjologii, WydawnictwoZysk i S-ka”Poznań 2001.
  8. Mayntz R., Holm K., Hübner P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Wydawnictwo PWN, Warszawa 1985.
  9. Oppenheim A. N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Wydawnictwo „Zysk i S-ka”, Poznań 2004.

Literatura uzupełniająca

  1. „Kultura i Społeczeństwo”, Wydawca Komitet Socjologii PAN, Instytut Studiów Politycznych PAN.
  2. „Studia Socjologiczne”, Wydawca Komitet Socjologii PAN, Instytut Filozofii i Socjologii PAN.
  3. „Przegląd Socjologiczny”, Wydawca Polski Instytut Socjologiczny, Łódzkie Towarzystwo Naukowe.

Uwagi

Zakres tematyczny i charakter seminarium uzależniony jest od zainteresowań prowadzącego przedmiot i zainteresowań studenta.


Zmodyfikowane przez dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 14:59)