SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język rosyjski w przedsiębiorstwie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język rosyjski w przedsiębiorstwie
Kod przedmiotu 04.1-WH-KBRP-JRWP-Ć-S14_genY8Z2U
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Komunikacja biznesowa w języku rosyjskim
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania rosyjski
Sylabus opracował
  • dr hab. Małgorzata Łuczyk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie podstawowego słownictwa i konstrukcji gramatycznych odzwierciedlających różnorodne aspekty działalności przedsiębiorstwa w RP i FR. Przybliżenie mentalności rosyjskiego partnera biznesowego.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Tematyka zajęć dotyczy nieskomplikowanych sytuacji komunikacyjnych, takich jak: formy etykiety służbowej: zawieranie znajomości, oficjalne formy zwracania się do partnera biznesowego, rozmowa telefoniczna; rynek pracy i zatrudnienie: rozmowa kwalifikacyjna, proces rekrutacji pracowników w FR; prezentacja firmy: status przedsiębiorstwa, struktura, kierunki działalności, opis produkcji firmy, osiągnięcia firmy; sytuacja kryzysowa w firmie; organizacja spotkań biznesowych; negocjacje dotyczące współpracy; wyjazdy służbowe; jak łączyć pracę z życiem osobistym?

Metody kształcenia

Praca z książką (z podręcznikiem, praca z oryginalnym tekstem publicystycznym z prasy rosyjskiej – indywidualna i w zespole), pogadanka, metoda sytuacyjna, metody ćwiczebne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie aktywności na zajęciach, pozytywnej oceny prac kontrolnych i  testu końcowego.

 

Literatura podstawowa

  1. L. Fast. M. Zwolińska, Biznesmeni mówią po rosyjsku dla początkujacych, Warszawa 2010.
  2. L. Fast, Русский язык для делового общения, Москва 1995.
  3. I. Kabyszewa, K. Kusal, Rosyjski język biznesu w 30 dni, cz. 1-2, Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca

  1. G. Ziętala, Interkulturowa komunikacja ustna w polsko-rosyjskiej firmie, Rzeszów 2006.
  2. L. Jochym-Kuszlikowa, E. Kossakowska, Słownik rosyjsko-polski. Biznes i gospodarka, Warszawa 2009.
  3. А.М. Кузин, Культура делового общения, Москва 2002.
  4. Z. Kuca, Rosyjski w biznesie, Warszawa 2007.
  5. R. Skiba, M. Szczepaniak, Деловая встреча 2а, Warszawa 1995.
  6. R. Skiba, M. Szczepaniak, Деловая встреча 1а, Warszawa 1998.
  7. К.А. Шилов, Телефонные разговоры делового человека, Москва 1993.

Uwagi

Język nauczania: rosysjki i polski.


Zmodyfikowane przez dr hab. Małgorzata Łuczyk, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-07-2016 16:37)