SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyczna nauka języka rosyjskiego II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyczna nauka języka rosyjskiego II
Kod przedmiotu 09.1-WH-FRSD-PNJR2-S16
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia / Filologia rosyjska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 10
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania rosyjski
Sylabus opracował
  • dr Agnieszka Łazar
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 - Konwersacja - Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 - Pisanie - Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

KONWERSACJA: Doskonalenie i rozwój umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim w mowie. Zaznajomienie studentów z wybranymi aspektami życia codziennego i społecznego w Rosji w celu rozwijania ustnych kompetencji językowych. Rozumienie mowy stylistycznie nacechowanej w nietypowych sytuacjach komunikacyjnych. Rozwój umiejętności czynnego uczestnictwa w konwersacji; doskonalenie czytania.

PISANIE: Doskonalenie i rozwój umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim przede wszystkim w formie pisanej. Zaznajomienie studentów z wybranymi aspektami życia codziennego i społecznego w Rosji w celu rozwijania pisemnych kompetencji językowych. Rozumienie mowy stylistycznie nacechowanej w nietypowych sytuacjach komunikacji pisemnej.

Wymagania wstępne

Zaliczenie kursu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego I”

Zakres tematyczny

Sporządzanie wypowiedzi ustnych i pisemnych poświęconych człowiekowi i jego najbliższemu otoczeniu. Szczegółowa charakterystyka człowieka z uwzględnieniem podobieństw i różnic w zachowaniu i wyglądzie zewnętrznym poszczególnych osób. Analiza stosunków międzyludzkich na płaszczyźnie rodzinnej, zawodowej i edukacyjnej. Życie codzienne człowieka związane z relacjami międzyludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem zależności i podziału obowiązków w pracy (szef-podwładny, cechy osobowościowe szefa, podział obowiązków zawodowych), w szkole (nauczyciel-uczeń) i w domu (rodzice-dzieci). Zapoznanie studentów z cechami rosyjskiej kuchni narodowej i zasadami zachowania się przy stole.

Metody kształcenia

KONWERSACJA: wykład konwersatoryjny, pogadanka, praca indywidualna i w zespole, dyskusja, metoda sytuacyjna, debata „za i przeciw”, „burza mózgów”.

PISANIE: wykład konwersatoryjny, pogadanka, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, ćwiczenia w pisaniu, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

KONWERSACJA: Zaliczenie z oceną na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje wypowiedzi ustnych). Ponadto oceniane jest przygotowanie do zajęć i prace domowe studenta.

PISANIE: Student otrzymuje zaliczenie z oceną na podstawie pozytywnych ocen z prac pisemnych. Ponadto oceniana jest aktywność na zajęciach, przygotowanie studenta do zajęć oraz pozytywne oceny z kontroli bieżącej i prac domowych.

Literatura podstawowa

Różnorodne dokumenty autentyczne (tekstowe, dźwiękowe i wizualne): medialne, użytkowe, literackie, podręczniki i materiały uzupełniające. Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia.

Literatura uzupełniająca

Różnorodne dokumenty autentyczne (tekstowe, dźwiękowe i wizualne): medialne, użytkowe, literackie, podręczniki i materiały uzupełniające. Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Łazar (ostatnia modyfikacja: 13-09-2016 19:58)