SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka rosyjskiego II |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FRSD-PNJR2-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia rosyjska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 10 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | rosyjski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 - Konwersacja - Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 - Pisanie - Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
KONWERSACJA: Doskonalenie i rozwój umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim w mowie. Zaznajomienie studentów z wybranymi aspektami życia codziennego i społecznego w Rosji w celu rozwijania ustnych kompetencji językowych. Rozumienie mowy stylistycznie nacechowanej w nietypowych sytuacjach komunikacyjnych. Rozwój umiejętności czynnego uczestnictwa w konwersacji; doskonalenie czytania.
PISANIE: Doskonalenie i rozwój umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim przede wszystkim w formie pisanej. Zaznajomienie studentów z wybranymi aspektami życia codziennego i społecznego w Rosji w celu rozwijania pisemnych kompetencji językowych. Rozumienie mowy stylistycznie nacechowanej w nietypowych sytuacjach komunikacji pisemnej.
Zaliczenie kursu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego I”
Sporządzanie wypowiedzi ustnych i pisemnych poświęconych człowiekowi i jego najbliższemu otoczeniu. Szczegółowa charakterystyka człowieka z uwzględnieniem podobieństw i różnic w zachowaniu i wyglądzie zewnętrznym poszczególnych osób. Analiza stosunków międzyludzkich na płaszczyźnie rodzinnej, zawodowej i edukacyjnej. Życie codzienne człowieka związane z relacjami międzyludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem zależności i podziału obowiązków w pracy (szef-podwładny, cechy osobowościowe szefa, podział obowiązków zawodowych), w szkole (nauczyciel-uczeń) i w domu (rodzice-dzieci). Zapoznanie studentów z cechami rosyjskiej kuchni narodowej i zasadami zachowania się przy stole.
KONWERSACJA: wykład konwersatoryjny, pogadanka, praca indywidualna i w zespole, dyskusja, metoda sytuacyjna, debata „za i przeciw”, „burza mózgów”.
PISANIE: wykład konwersatoryjny, pogadanka, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, ćwiczenia w pisaniu, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
KONWERSACJA: Zaliczenie z oceną na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje wypowiedzi ustnych). Ponadto oceniane jest przygotowanie do zajęć i prace domowe studenta.
PISANIE: Student otrzymuje zaliczenie z oceną na podstawie pozytywnych ocen z prac pisemnych. Ponadto oceniana jest aktywność na zajęciach, przygotowanie studenta do zajęć oraz pozytywne oceny z kontroli bieżącej i prac domowych.
Różnorodne dokumenty autentyczne (tekstowe, dźwiękowe i wizualne): medialne, użytkowe, literackie, podręczniki i materiały uzupełniające. Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia.
Różnorodne dokumenty autentyczne (tekstowe, dźwiękowe i wizualne): medialne, użytkowe, literackie, podręczniki i materiały uzupełniające. Literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Łazar (ostatnia modyfikacja: 13-09-2016 19:58)