SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dydaktyka szkoły wyższej: Problemy nowoczesnej dydaktyki uniwersyteckiej |
Kod przedmiotu | 08.0-WH-T-DSW-problnowdyduni-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Językoznawstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | trzeciego stopnia z tyt. doktora |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Celem przedmiotu jest przygotowanie doktorantów do prowadzenia zajęć dla studentów. Doktoranci przygotowują się do właściwego formułowania tematyki i celów zajęć oraz opracowania taksonomii celów kształcenia. Poznają różne metody, formy i techniki kształcenia studentów. Dowiadują się, w jaki sposób i za pomocą jakich technologii efektywnie kształcić na nowoczesnej uczelni. Zaznajamiają się z najważniejszymi założeniami kontroli i oceny wyników kształcenia.
brak
Wykład z elementami innych metod nauczania, dyskusja, opis uzasadniający, zadanie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zdanie egzaminu, wykonanie projektu, uczestnictwo w zajęciach.
Bernacka D., Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod kształcenia, Warszawa 2001.
Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy, red. U. Schrade, Warszawa 2010.
Kostera M., A. Rosiak, Nauczyciel akademicki, Gdańsk 2004.
Kruszewski K., Kształcenie w szkole wyższej, Warszawa 1976.
Niemierko B., Ocenianie szkolne bez tajemnic, Warszawa 2002
Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007.
Okoń W., Elementy dydaktyki szkoły wyższej, Warszawa 1971.
Sajduk B., Nowoczesna dydaktyka akademicka http://dydaktyka-akademicka.pl
Smarzyński H., Podstawowe zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Warszawa – Kraków 1985.
Szewczuk K., Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej, Kraków 2013.
ABC testów osiągnięć szkolnych, red. B. Niemierko, Warszawa 1975.
Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2000.
Brudnik E., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2002.
Kosińska E., Ocenianie w szkole. Krótki przewodnik psychologiczny, Kraków 2000.
Szymański M. S., O metodzie projektów, Warszawa 2000.
Śnieżyński M. , Zarys dydaktyki dialogu, Kraków 1997.
brak
Zmodyfikowane przez dr hab. Anna Wojciechowska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-09-2016 17:46)