SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy nowożytny - język francuski |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-WH-JON/JF1-Ć-14_pNadGenDAMPE |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | francuski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Cykl praktycznych ćwiczeń z języka francuskiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Poznawanie specyfiki kulturowej krajów francuskiego obszaru językowego. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.
Znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według skali ESOKJ.
1) Rozumienie ze słuchu prostych tekstów i ćwiczenie krótkich wypowiedzi i reakcji językowych w sytuacjach kontaktów interpersonalnych (nawiązywanie kontaktu, przedstawianie siebie lub innej osoby, opis postaci, umawianie się na spotkanie, proponowanie wspólnego spędzania wolnego czasu, zaproszenie na imprezę urodzinową, akceptacja propozycji lub odmowa, składanie życzeń.
2) Umiejętność wyrażania własnych emocji i stanu psychofizycznego (np. zadowolenia, niezadowolenia, smutku, radości, dobrego lub złego samopoczucia), a także osobistych preferencji i opinii na dany temat.
3) Rozumienie ogłoszeń prasowych i odpowiedzi na nie.
4) Redagowanie tekstów z zakresu prostej korespondencji prywatnej (życzenia, pozdrowienia z podróży lub wakacji, sms-y, e-maile).
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
1. Cicurel, Fr., Fedoya, E. i Porquier, R., Communiquer en français, Hatier International, Paris, 1987.
2. Fustier, M., Exercices pratiques de communication, Editions d'Organisation, Paris, 2004.
3. Weiss, François, Jouer, communiquer, apprendre, Hachette Livre, Paris, 2004.
4. Cormanski, A., Techniques dramatiques: activités d'expression orale, Hachette FLE, Paris, 2005.
5. Bertocchini, P. i Constanzo, H., Productions écrites, Hachette, Paris, 1987.
1. Augé, H., Borot, M.-F. et Vielmas, M., Jeux pour parler jeux pour créer, CLE International, Paris, 1989.
brak
Zmodyfikowane przez mgr Barbara Wrześniak (ostatnia modyfikacja: 09-09-2016 13:49)