SylabUZ
Course name | General Didactics |
Course ID | 05.9-WH-WHSNP-DO-W-S14_pNadGenF9OIZ |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | philology / English Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Studiowanie dydaktyki ma na celu:
- poznanie i zrozumienie przez studentów uczenia się i nauczania jako upodmiotowionego procesu poznania (nauczyciel liczy się ze zdaniem ucznia);
- zrozumienie osobowych i rzeczowych uwarunkowań procesów kształcenia (czynniki osobowe – płynące od nauczyciela i ucznia – przygotowanie, kompetencje, osobowość);
- zrozumienie źródeł, celów kształcenia, zasad ich stanowienia i form realizacji w procesie kształcenia (zapoznanie się z celami, bo one ukierunkowują kształcenie);
- zapoznanie się z tradycją dydaktyczną zarówno narodową jak i zagraniczna;
- zapoznanie ze współczesnymi koncepcjami w rozwoju i modernizacji procesu kształcenia;
- poznanie i zrozumienie zadań nauczyciela w organizacji i realizacji kształcenia;
- rozwijanie i wzbogacanie własnych umiejętności uczenia się, studiowania i samokształcenia.
zaliczenie przedmiotów specjalizacyjnych w semestrach II i III
Przedmiot i zadania dydaktyki jako nauki. Główne systemy dydaktyczne. Planowanie pracy dydaktycznej. Dobór i układ treści kształcenia. Cele kształcenia. Ukryty program szkoły. Strategie nauczania i uczenia się. Metody kształcenia związane ze strategią A i P. Metody kształcenia związane ze strategią O i E. Formy organizacyjne nauczania i uczenia się. Zasady kształcenia. Środki dydaktyczne – dobór i wykorzystanie. Ład klasowy i dyscyplina uczniów. Proces komunikowania (się) w obszarze działań dydaktycznych. Praca domowa ucznia. Organizacja samokształcenia. Utrwalanie i systematyzowanie wiedzy uczniów. Ewaluacja w wymiarze wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym.
wykład inormacyjny, wykład konwersatoryjny, prezentacja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
zaliczenie pracy pisemnej wymagającej wykazania się orientację w aktualnych publikacjach z dydaktyki ogólnej, umiejętnością referowania ich problematyki oraz określania stanowiska ich autorów
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalizacji nauczycielskiej.
Modified by dr hab. Leszek Jazownik, prof. UZ (last modification: 24-09-2016 01:18)