SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Badania marketingowe |
Kod przedmiotu | 04.7-WZ-LogP-BM-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka / Logistyka miejska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Prezentacja wiedzy zakresu badań marketingowych. Rozumienie istoty i znaczenia przeprowadzania badań marketingowych. Kształtowanie umiejętności zaprojektowania i organizacji badań marketingowych, wyboru metod i techniki badań, pomiaru, analizy i interpretacji danych, budowy kwestionariusza jako najpopularniejszego narzędzia stosowanego w badaniach, redukcji i analizy danych oraz prezentacji i oceny wyników badań marketingowych. Nabycie umiejętności obserwacji i interpretacji zjawisk oraz procesów społecznych zachodzących w organizacji i jej otoczeniu.
Brak.
Wykład: istota i znaczenie badań marketingowych, etapy procesu badania marketingowego, proces doboru próby, kwestionariusz jako podstawowy instrument badawczy, skale pomiarowe w badaniach marketingowych, metody ankietowe w badaniach marketingowych, metody wywiadów, metody obserwacji i eksperymentu, metody projekcyjne i heurystyczne w badaniach marketingowych, zasady współpracy przedsiębiorstwa z agencją badawczą, metody redukcji i analizy danych, metody prezentacji i oceny wyników badań marketingowych, wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym, badania czynników makro-i mikrootoczenia, badania związane z produktem, badanie cen, badanie systemu dystrybucji, badania skuteczności systemu komunikacji oraz satysfakcji i lojalności klientów.
Wykład: wykład konwencjonalny, dyskusja, pokaz.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: zaliczenie pisemne, które będzie obejmować materiał z wykładów. Zaliczenie będzie w formie opisowej oraz pytań otwartych problemowych. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z zaliczenia. Termin zaliczenia: zgodnie z harmonogramem studiów na przedostatnich zajęciach.
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Weryfikacja efektów kształcenia (K_W08, K_W09, K_U05) na zaliczeniu, a także pod koniec każdego wykładu poprzez dyskusję ( K_K06; K_U05 ) oraz w trakcie zaplanowanych konsultacji ( K_K06 ).
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładu (100%).
Zmodyfikowane przez dr inż. Mariola Michałowska (ostatnia modyfikacja: 31-08-2016 19:45)