SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny - język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny - język angielski
Kod przedmiotu 09.0-WH-WP-JONA3-S16
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching i doradztwo filozoficzne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Dariusz Nowosad
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Cykl praktycznych ćwiczeń z języka angielskiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1 według skali ESOKJ.

Zakres tematyczny

  1. Wiedza o krajach angielskojęzycznych (wiadomości, styl życia i spraw bieżących, różnice i podobieństwa, wydarzenia, historia, zwyczaje i obyczaje, etc.)
  2. Opis doświadczenia, zdarzenia, uczucia i emocje. Wyrażać opinie; językiem uzgadnianie i zgadzając. Inicjowanie i zamykając rozmowę. Zarządzanie interakcji (przerywać, zmieniając temat, wznowienie lub kontynuując)
  3. Człowiek a media, sztuka, książki i literatura, edukacja, film, etc.
  4. Wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia, sympatii i antypatii, pewności, niepewności, przypuszczenia, aprobaty, dezaprobaty, formułowanie opinii oficjalnych i prywatnych).

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.

Literatura podstawowa

  1. Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
  2. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
  3. Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
  4. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
  5. Latham-Koenig, C. New English File. OUP, Oxford, 2006.
  6. Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
  7. Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.

Literatura uzupełniająca

  1. Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
  2. Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
  3. Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
  4. Vince, M., and Sunderland, P. Advanced Language Practice. Macmillan, Oxford, 2003.
  5. Murphy, R. English Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2004.
  6. Murphy, R. Essential Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2006.

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez mgr Dariusz Nowosad (ostatnia modyfikacja: 08-09-2016 20:16)