SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy edycji raportu i diagnozy |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-PEDT-PERD-Ć_pNadGen8YNT6 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | doktoranckie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z metodyką przygotowania raportów i diagnoz w oparciu o badania empiryczne. Wyposażenie w umiejętność tworzenia prawidłowej struktury raportów, doboru adekwatnych form prezentacji wyników, tworzenia syntezy ustaleń empirycznych i formułowania dyrektyw praktycznych.
brak
1. Raport z badań (forma prezentacji ustaleń empirycznych w projektach badawczych)
2. Cechy dobrego raportu
3. Struktura raportu
4. Executive summary (streszczenie z najważniejszymi ustaleniami i dyrektywami praktycznymi)
5. Modele pisania raportów
6. Strona wizualna raportu
7. Struktura raportów metodologicznych (niezbędne elementy i opisy procedur badawczych)
8. Przygotowanie raportu metodologicznego
9. Przygotowanie raportu z badań
10. Zasady etyczne propagowania wyników badań
Praca z tekstem źródłowym (raporty, diagnozy), udział w dyskusji, warsztaty (przygotowanie raportu), prezentacja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie z oceną |
Tak |
Przygotowanie zadań w formie pisemnej (raportu, recenzji) |
Przygotowanie raportu z badań empirycznych, napisanie recenzji raportu. Ocenie podlegać będą następujące elementy: poprawna struktura raportu (recenzji), język, rzetelność, odpowiedni układ graficzny, samodzielność wykonania pracy, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące przygotowanego raportu (recenzji). |
Aktywność podczas zajęć, przygotowanie prezentacji |
Merytoryczne przygotowanie, poprawny sposób wygłoszenia prezentacji, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych raportów, umiejętność odpowiedzi na pytania dotyczące prezentacji. |
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z pracy pisemnej (raport, recenzja 60%) i aktywności na zajęciach (40%) |
1. Frankfort - Nachmias Ch. i Nachmias D. (2001), Metody badawcze w socjologii, Poznań
2. Babbie E. (2003), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa
3. Churchill G.A. (2002), Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN Warszawa
4. Sułek A. (2001), Sondaż polski, przygarść rozpraw o badaniach ankietowych, IFiS PAN, Warszawa
5. Raporty CBOS www.cbos.pl
6. Raport Diagnoza Społeczna analizy.mpips.gov.pl
7. Raport Europejski Sondaż Społeczny www.ifispan.waw.pl
8. Raport PISA Międzynarodowy Program Jakości Kształcenie Uczniów www.ifispan.waw.pl/pliki/wyniki_pisa.pdf
1. Creswell J. W., (2013), Projektowanie badań naukowych, Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, UJ Kraków
2. Sztabiński F., (2011), Ocena jakości danych w badaniach surveyowych, IFiS PAN Warszawa
Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-07-2016 11:47)