SylabUZ

Generate PDF for this page

Elective Course: Language in Politics and Advertising - course description

General information
Course name Elective Course: Language in Politics and Advertising
Course ID 15.9-WH-FiPlP-JPR-Ć-S15_pNadGenKOQ42
Faculty Faculty of Humanities
Field of study philology / English Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Irmina Kotlarska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zdobycie wiedzy na temat funkcjonowania języka w polityce i reklamie, ze szczególnym uwzględnieniem opisu funkcji perswazyjnej języka i jej językowych wykładników.

Prerequisites

brak

Scope

Funkcje językowe ze szczególnym uwzględnieniem funkcji perswazyjnej, perswazja a/i manipulacja; interferencja stylowa; ekspansja i funkcje potoczności w stylu oficjalnym; strategie budowania pozytywnego wizerunku; strategie kreowania wizerunku wroga; emocje w języku; slogany, ich struktury i funkcje;  metafora; wartości i sposoby ich wyrażania.

Teaching methods

Wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, dyskusja, kreatywne rozwiązywanie problemów w grupach (m.in. burza mózgów i śnieżna kula).

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Praca pisemna i/lub wystąpienie ustne.

Recommended reading

  1.  Fairclough, Norman. 1989. Language and power. London and New York: Longman.
  2. O’ Keefe, Daniel. 2002. Persuasion: Theory and research (2nd ed.). Thousand Oaks CA: Sage Publications.
  3.  Cook, Guy. 2001. the Discourse of Advertising. London and New York: Routledge.
  4. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Further reading

  1. Bralczyk, Jerzy. 1996: Język na sprzedaż, Warszawa.
  2. Habrajska, Grażyna. 2007. Mechanizmy perswazji i manipulacji. Łask.
  3. Lewiński, Piotr. 1999. Retoryka reklamy, Wrocław.
  4. Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Notes

brak


Modified by dr Irmina Kotlarska (last modification: 07-09-2016 21:44)