SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zaawansowana metodyka wychowania fizycznego |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WF-ZMWF |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Wychowanie fizyczne. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studentów w wiedzę w zakresie: zdrowia, zachowań zdrowotnych, bezpieczeństwa podczas wszelkich zajęć ruchowych (w ramach lekcji wf i zajęć pozalekcyjnych, obozów, rajdów, spływów).zapoznanie z zasadami promowania i oceniania pracy ucznia. Odniesienie nabytej wiedzy teoretycznej do etapów rozwoju fizycznego i motorycznego wychowanków
Winien posiadać wiedzę o rozwoju psychofizycznym dziecka szkolnego. Winien posiadać umiejętności prowadzenia wszelkich zajęć ruchowych, odbyć i zaliczyć wcześniej praktykę pedagogiczną w szkole podstawowej.
Wykłady: Podstawa programowa a standardy osiągnięć. Intelektualizacja, indywidualizacja oraz intensyfikacji w lekcjach wf. Plany dydaktyczno-wychowawcze szkoły w zakresie wf. Lekcja a ocena z wf. Bezpieczeństwo ćwiczących na zajęciach wf i sportu. Status program i organizacja Europejskiego wychowania fizycznego. Podstawowe zasady wychowania fizycznego. Niepełnosprawność a wychowanie fizyczne. W obronie wychowania fizycznego
Laboratorium: Analiza programów nauczania w gimnazjum i liceum. Zapoznanie się z dokumentacją nauczyciela wf. Pisanie rozkładów materiału dla poszczególnych klas gimnazjalnych i licealnych – sposobem 4 – zadaniowym i tradycyjnym.
pogadanka, wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny, pokaz medialny, praca w grupach, giełda pomysłów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium – zaliczenie z oceną (warunkiem zaliczenia jest przedstawienie konspektów lekcyjnych, przeprowadzenie na ocenę pozytywną lekcji wf na grupie studenckiej).
Przedmiot kończy się egzaminem na ocenę - student po otrzymaniu zaliczenia z laboratorium pisze egzamin obejmujący materiał wykładowy. Pytania mają charakter otwarty ocena (liczbowa od 2.0 do 5.0).
Ocena końcowa to ocena z egzaminu
1. Gniewkowski W., Wlaźnik K., 1991, Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa.
2. Strzyżewski St., 1997, Proces wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa.
3. Sulisz S., 1991, Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa.
4. Tatarczuk J., 2004, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227.
5. Tatarczuk J., Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, s. 1-138, WSP, Zielona Góra 2001.
6. Madejski E., Węglarz J., Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki, Kraków 2008.
7. Kołodziejowie M. i J., Michno M., Polak E., Lekcja wychowania fizycznego w gimnazjum. Poradnik metodyczny, Rzeszów 2007.
8. Lechowicz L., (red.) Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole. Gdańsk 1977.
9. Bronikowski M., Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu, AWF Poznań 2012.
10. Pośpiech J., 2003, Wychowanie fizyczne i sport szkolny w krajach europejskich-wybrane problemy. Opole
11. Światowy kongres wychowania fizycznego, 1999. Berlin AWF Wrocław
Czasopisma: Lider, Kultura fizyczna, Wychowanie fizyczne i zdrowotne
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 15-09-2016 17:00)