SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka wychowania fizycznego |
Kod przedmiotu | 16.1-WF-MWF |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Wychowanie fizyczne. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą rozwoju psychofizycznego i przygotowanie merytoryczne w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych w szkole podstawowej.
Dobra znajomość zagadnień dotyczących biologii człowieka, pedagogicznych i psychologicznych aspektów rozwoju somatycznego i motorycznego człowieka.
Wykład: Lekcja wychowania fizycznego, jej typy i rodzaje. Metody stosowane w szkolnym wychowaniu fizycznym. Zasady nauczania, proces nauczania ćwiczeń fizycznych. Ocena z wychowania fizycznego w klasach-III i IV-VI., zasady konstruowania konspektu z wychowania fizycznego
Konwersatorium: analiza programów nauczania z wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej, pozycje wyjściowe do ćwiczeń, ćwiczenia kształtujące, zastosowanie w lekcji poszczególnych metod stosowanych w wychowaniu fizycznym, opracowanie fragmentu planu pracy nauczyciela wychowania fizycznego
Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny analiza dokumentów, podająca, poglądowa, słownego ujęcia ruchu, analityczno-syntetyczna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – zaliczenie na podstawie obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach
Laboratorium – zaliczenie testu z progami punktowymi minimum 50% punktów oraz kolokwium z pytaniami otwartymi. Podczas zaliczenia studenci otrzymują losowo wybrane pytania z realizowanych bloków tematycznych.
1. Gniewkowski W., Wlaźnik K., 1991, Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych. WSiP, W-wa.
2. Strzyżewski St., 1997, Proces wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, Warszawa.
3. Sulisz S., 1991, Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej. WSiP, Warszawa.
4. Tatarczuk J., 2004, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra, 1-227.
5. Tatarczuk J., Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, s. 1-138, WSP, Zielona Góra 2001.
6. Barański K., Zbiorowe formy ćwiczeń gimnastycznych, Warszawa 1969.
7. Denisiuk L., Kalinowski A., Podstawy teorii i metodyki wychowania fizycznego, Warszawa 1964.
8. Lechowicz L., (red.) Wybrane zagadnienia z organizacji wychowania fizycznego w szkole. Gdańsk 1977.
9. Lewandowski F., (red): Materiały do ćwiczeń z metodyki wf, Warszawa 1968.
1. Lider – miesięcznik.
2. Kultura fizyczna miesięcznik.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 21:12)