SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma seminar - course description

General information
Course name Diploma seminar
Course ID 05.0-WP-EEiTP-SD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Primary education and pedagogical therapy
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 8
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar - - 15
(including as e-learning)
1
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Specyfika, cel i zasady badań pedagogicznych. Etapy badań pedagogicznych. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza. Precyzowanie problemów badawczych, hipotez. Określanie metod, technik prowadzenia badań i formułowanie narzędzi.

Prerequisites

Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości, terapii pedagogicznej.

Scope

  1. Specyfika studiów nad literatura przedmiotu.
  2. Zasady i rodzaje poznania naukowego.
  3. Cele i zadania poznania teoretycznego.
  4. Procedura poznawania piśmiennictwa specjalistycznego. Problemowe tezy z literatury przedmiotu. Metody studiów nad literaturą przedmiotu.
  5. Pojęcie i klasyfikacja metod, technik i narzędzi badawczych. Wyjaśnienie stanu wiedzy o przedmiocie studiów.
  6. Analiza tekstów specjalistycznych.
  7. Interpretacja publikacji naukowych.
  8. Etapy badań pedagogicznych
  9. Uogólnianie danych ze studiów literatury oraz wnioski i postulaty.
  10. Specyfika, cel i zasady badań pedagogicznych.
  11. Etapy badań pedagogicznych.
  12. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza.

 

Teaching methods

praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, projektowanie badań naukowych lub pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, działanie w praktyce, analiza uzyskanych wyników badan własnych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Seminarium  zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia)i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz wykonania poniżej podanych zadań (po 10% składowej zaliczenia):

1) indywidualnej pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub

2) badań pedagogicznych.

3) Zrealizowanie projektu.

4) Wyciągnięcie wniosków z badań i sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej i dalszych badań naukowych.

5) Napisanie pracy dyplomowej.

Recommended reading

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Krak1 2000;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977

 

Further reading

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1997.

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 10-11-2016 18:33)