SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wykład monograficzny: Edukacja krajoznawcza - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wykład monograficzny: Edukacja krajoznawcza
Kod przedmiotu 05.0-WP-TPiPZ-WMEK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Terapia pedagogiczna i pedagogika zdolności
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Jednostka obsługująca przedmiot Wydział Nauk Społecznych
Informacje o przedmiocie
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Pola Kuleczka, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład - - 5
(w tym jako e-learning)
0,33
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Słuchacz:

  • ma podstawową wiedzę o krajoznawstwie i jego miejscu w systemie nauk
  • zna treści krajoznawcze zawarte w programach szkolnych dzieci i młodzieży

Pozna:

  • formy i metody pracy krajoznawczej oraz sposoby popularyzowani a wiedzy o małej i dużej ojczyźnie

Potrafi:

  • potwierdzać punkty do odznak krajoznawczych i turystycznych
  • popularyzować wiedzę o regionie i kraju
  • przygotować program autorski poszerzający wiedzę z wybranego przedmiotu

Wymagania wstępne

Ogólna wiedza o kraju zawarta w programach szkolnych

Zakres tematyczny

  1. Istota i znaczenie krajoznawstwa
  2. Formy i metody uprawiania krajoznawstwa
  3. Odznaki krajoznawcze i turystyczne oraz ich znaczenie w popularyzowaniu wiedzy o kraju
  4. Znaczenie wycieczki krajoznawczej

Metody kształcenia

Wykład konwersatoryjny, problemowy.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (20% składowej zaliczenia) i dyskusji studentów (40%składowej zaliczenia) oraz przeprowadzania analizy  krajoznawczy program autorski propagujący edukację „poza ławką szkolną” (40% składowej zaliczenia).

 

Literatura podstawowa

  1. Denek Kazimierz, Poza ławką szkolną, Poznań 2002
  2. Harajda Ryszard, Działalność Turystyczni-krajoznawcza w szkole, Zielona Góra 1986
  3. Kruczek Zygmunt, Kurek Artur, Nowacki Marek, Krajoznawstwo. Zarys teorii i metodyki, Kraków 2003

Literatura uzupełniająca

  1. Denek Kazimierz, Edukacja dziś-jutro, Leszno-Poznań-Żary 2006
  2. Krajoznawstwo i turystyka w szkole. Poradnik. Pod red. Andrzeja Gordona, Warszawa 2003.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 21-11-2016 09:10)