ma podstawową wiedzę o krajoznawstwie i jego miejscu w systemie nauk
zna treści krajoznawcze zawarte w programach szkolnych dzieci i młodzieży
Pozna:
formy i metody pracy krajoznawczej oraz sposoby popularyzowani a wiedzy o małej i dużej ojczyźnie
Potrafi:
potwierdzać punkty do odznak krajoznawczych i turystycznych
popularyzować wiedzę o regionie i kraju
przygotować program autorski poszerzający wiedzę z wybranego przedmiotu
Wymagania wstępne
Ogólna wiedza o kraju zawarta w programach szkolnych
Zakres tematyczny
Istota i znaczenie krajoznawstwa
Formy i metody uprawiania krajoznawstwa
Odznaki krajoznawcze i turystyczne oraz ich znaczenie w popularyzowaniu wiedzy o kraju
Znaczenie wycieczki krajoznawczej
Metody kształcenia
Wykład konwersatoryjny, problemowy.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Wykład zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (20% składowej zaliczenia) i dyskusji studentów (40%składowej zaliczenia) oraz przeprowadzania analizy krajoznawczy program autorski propagujący edukację „poza ławką szkolną” (40% składowej zaliczenia).
Literatura podstawowa
Denek Kazimierz, Poza ławką szkolną, Poznań 2002
Harajda Ryszard, Działalność Turystyczni-krajoznawcza w szkole, Zielona Góra 1986
Kruczek Zygmunt, Kurek Artur, Nowacki Marek, Krajoznawstwo. Zarys teorii i metodyki, Kraków 2003
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.