SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wykład monograficzny: Edukacja sportowa dzieci i młodzieży - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wykład monograficzny: Edukacja sportowa dzieci i młodzieży
Kod przedmiotu 05.0-WP-TPiPZ-WMESDM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Terapia pedagogiczna i pedagogika zdolności
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Jednostka obsługująca przedmiot Wydział Nauk Społecznych
Informacje o przedmiocie
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Biczysko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład - - 5
(w tym jako e-learning)
0,33
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest kształtowanie świadomych postaw wobec kultury fizycznej, dbałości o ciało, z istotą aktywnego stylu życia a także z problematyką współczesnego sportu w aspekcie pedagogicznym.

Wymagania wstępne

Znajomość ogólnych pojęć z teorii wychowania fizycznego i pedagogiki.

 

Zakres tematyczny

Cele, zadania pedagogiki kultury fizycznej, jej miejsce wśród innych dziedzin pedagogicznych. Sport i wychowanie: wartości i wychowawcza rola sportu, idea fair play. Wychowanie do sportu i poprzez sport. Sportowy tryb życia. Profesjonalizacja sportu wyczynowego

Metody kształcenia

Wykład problemowy, konwencjonalny oraz z zastosowaniem prezentacji multimedialnej.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (50% składowej zaliczenia) i dyskusji studentów (50% składowej zaliczenia).

Literatura podstawowa

1. Grabowski H. (1997). Teoria fizycznej edukacji. Warszaw: WSiP.

2. Pawłucki A. (1992) Wychowanie jako kulturowa rzeczywistość. Na przykładzie wychowania do wartości ciała. Gdańsk: AWF.

3. Pawłucki A. (1996) Pedagogika wartości ciała. Gdańsk: AWF.

4. Pawłucki A. (2007) Osoba w pedagogice ciała. Prawo pokoju olimpijskiego. Olsztyn: OSW.

5. Krawański A. (2003) Ciało i zdrowie człowieka w nowoczesnym systemie wychowania fizycznego. Poznań: AWF.

6. Lipiec J. (1999) Filozofia olimpizmu. Warszawa: SPRINT.

7. Przyłuska- Fiszer A., Misiuna B. (1993) Etyczne aspekty sportu. Warszawa: AWF.

8.Siwiński W., (2000) Pedagogika kultury fizycznej. Poznań: AWF

9. Żukowska Z. [red.], (1996) Fair play sport i edukacja. Warszawa

10.Krawczyk Z., ((2000) Sport w zmieniającym się społeczeństwie. Warszawa:AWF

Literatura uzupełniająca

Pozycja każdorazowo podawane przez prowadzącego

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 21-11-2016 09:06)