SylabUZ

Generate PDF for this page

Functional Diagnosis of the Intellectually Disabled - course description

General information
Course name Functional Diagnosis of the Intellectually Disabled
Course ID 05.6-WP-OLIGO-DF
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Education for people with intellectual disabilities
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ter Żół
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy pedagogicznej i psychospołecznej pozwalającej na diagnozowanie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia się osób z niepełnosprawnością intelektualną. 

Prerequisites

Wiedza podstawowa z zakresu psychologii rozwojowej, pedagogiki ogólnej i pedagogiki specjalnej, a zwłaszcza wiedza w zakresie specyfiki niepełnosprawności intelektualnej.

Scope

  • Wybrane zagadnienia z zakresu diagnozy pedagogicznej 
  • Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych 
  • Diagnostyka funkcjonalna – cele, zadania, procedury
  • Metodyka konstruowania indywidualnych programów terapeutycznych

Teaching methods

Wykład, metody aktywizujące

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena końcowa: ocena za aktywność w czasie zajęć

Recommended reading

  1. Brzezińska A. Psychologiczne portrety człowieka. Gdańsk 2005
  2. Kościelska M. Oblicza upośledzenia Warszawa. 1995
  3. Kulesza E.M. Rozwój poznawczy dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego. Warszawa 2004.
  4. Zeidler W. Wybrane problemy psychologiczne i ortopedagogiczne. Gdańsk 2000

Further reading

  1. Cytowska., Wilczura B. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków 2006
  2. Piszczek M. Dziecko którego rozwój emocjonalno-poznawczy nie przekracza pierwszego roku życia. Warszawa 2006
  3. Piszczek M. Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka . Warszawa 2007
  4. Wczesny J. Pedagogika upośledzonych umysłowo. Warszawa 2001

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 15-03-2018 16:39)