SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seksualność w dobie Internetu |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-SP-ES-SDI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Edukacja seksualna. Wychowanie do życia w rodzinie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 4 (w tym jako e-learning) |
0,27 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Ćwiczenia | - | - | 8 (w tym jako e-learning) |
0,53 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Zapoznanie studentów z różnymi sposobami wykorzystywania Internetu do realizacji potrzeb związanych z seksualnością, ze specyfiką aktywności internautów w tym zakresie, z zagrożeniami jakie niesie kontakt wirtualny, zwłaszcza z ryzykownymi zachowaniami podejmowanymi przez dzieci i młodzież.
-
Przekaz medialny dotyczący seksualności. Seks a Internet
Internet jako źródło wiedzy o seksualności; wirtualne poradnie seksualne
Kobiecość i męskość a Internet
Zachowania seksualne podejmowane z wykorzystaniem Internetu (cyberseks)
Poszukiwanie partnera on-line. Zdrada w sieci
Pornografia i jej wpływ na rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży
Zagrożenia dotyczące seksualności płynące z Internetu
Agresja elektroniczna (cyberbulling)
Wykład, wykład problemowy, pokaz, metoda projektu, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zajęcia z przedmiotu kończą się zaliczeniem. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: ocena za aktywność na zajęciach – ocena indywidualna oraz ocena projektu dotyczącego monitorowania Internetu – praca grupowa.
Izdebski Z. (2012), Seksualność Polaków na początku XXI wieku. Studium badawcze, Wyd. UJ, Kraków
Jak bardzo niebezpieczny jest Internet – raport z projektu Netochron, (2009),Warszawa, na: www.netochron.pl
Lew-Starowicz Z. (2003), Seks w sieci i nie tylko, Wydawnictwo Medyczne, Kraków
Pyżalski J. (2012), Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży, Impuls, Kraków
Nowosielski K. (2010), Cyberseksualność, w: Lew-Starowicz Z., Skrzypulec V., Podstawy seksuologii, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa
Castells M. (2008), Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
Cyberprzemoc (2009) Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka Nr1 (26), numer tematyczny, Fundacja Dzieci Niczyje, Warszawa
Krejtz K., (red.), (2009), Diagnoza Internetu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa
Paluchowski W. (2009), Internet a psychologia. Możliwości i zagrożenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
Szpunar M. (2009), Flaming i trolling jako formy agresji werbalnej w Internecie, w: Kwartalnik Pedagogiczny, 4(214)
-
Zmodyfikowane przez dr hab. Krzysztof Wąż, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 02-12-2016 13:17)