SylabUZ

Generate PDF for this page

Język niemiecki - lektorat - course description

General information
Course name Język niemiecki - lektorat
Course ID 05.1-WP-NJOEPiW-JN
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Teaching foreign languages to pre-school and early-stage school children
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 6
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
  • mgr Barbara Mikulska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 60
(including as e-learning)
4
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym

poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu

umożliwiającym:

Wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

Kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

Wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Prerequisites

znajomość języka obcego na poziomie B2

Scope

1.     Etapy rozwoju dziecka.

2.     Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna w krajach niemieckojęzycznych.

3.     Typy uczniów i sposoby pracy z nimi.

4.     Zaburzenia mowy, dysleksja, integracja sensoryczna.

5.     Gry i zabawy w nauce języka obcego.

6.     Strategie uczenia się i nauczania języka obcego w przedszkolu i klasach I-III.

7.     Metody rozwijania kreatywności u dzieci.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Metody weryfikacji efektów kształcenia to: dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry; kartkówki: progi punktowe j.w.; aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

DaF kompakt A1-B1 Kursbuch mit 3 Audio-CDs + Übungsbuch mit 2 Audio-CDs,Verlag Klett,2011

MEMO Lehr-und Übungsbuch mit 2CDs,Wortschatz- und Fertigkeitstrainin zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache +MEMO Lernwortschatz Deutsch-Polnisch,VerlagLangenscheidt,2006

em Brückenkurs-Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe mit 2CDs +Arbeitsbuch,Max Hueber Verlag,2006

em Hauptkurs + Arbeitsbuch mit 2CDs,Max Hueber Verlag,2009

em Abschlusskurs mit 2CDs,Max Hueber Verlag,2009

Themen 2/3 neu, Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache+ Arbeitsbuch mit 2CDs + Lehrerhandbuch A,B, Max Hueber Verlag,2007

Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S.Bęza,PWN

Mary L.Apelt,Hans-Peter Apelt, Margot Wagner - Grammatik a la carte!-Das Übungsbuch zur Grundgrammatik Deutsch,Verlag Moritz Diesterweg/Verlag Sauerländer

Grammatikbogen-Fiktionele Texte mit Aufgaben und Lösungsschlüseln für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache,Langenscheidt,1998

Further reading

Notes


Modified by dr Agnieszka Olczak (last modification: 11-12-2016 12:34)