SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki - lektorat |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-JN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 60 (w tym jako e-learning) |
4 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym
poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu
umożliwiającym:
Wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
Kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
Wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
znajomość języka obcego na poziomie B2
1. Etapy rozwoju dziecka.
2. Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna w krajach niemieckojęzycznych.
3. Typy uczniów i sposoby pracy z nimi.
4. Zaburzenia mowy, dysleksja, integracja sensoryczna.
5. Gry i zabawy w nauce języka obcego.
6. Strategie uczenia się i nauczania języka obcego w przedszkolu i klasach I-III.
7. Metody rozwijania kreatywności u dzieci.
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Metody weryfikacji efektów kształcenia to: dwa kolokwia pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry; kartkówki: progi punktowe j.w.; aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
DaF kompakt A1-B1 Kursbuch mit 3 Audio-CDs + Übungsbuch mit 2 Audio-CDs,Verlag Klett,2011
MEMO Lehr-und Übungsbuch mit 2CDs,Wortschatz- und Fertigkeitstrainin zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache +MEMO Lernwortschatz Deutsch-Polnisch,VerlagLangenscheidt,2006
em Brückenkurs-Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe mit 2CDs +Arbeitsbuch,Max Hueber Verlag,2006
em Hauptkurs + Arbeitsbuch mit 2CDs,Max Hueber Verlag,2009
em Abschlusskurs mit 2CDs,Max Hueber Verlag,2009
Themen 2/3 neu, Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache+ Arbeitsbuch mit 2CDs + Lehrerhandbuch A,B, Max Hueber Verlag,2007
Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S.Bęza,PWN
Mary L.Apelt,Hans-Peter Apelt, Margot Wagner - Grammatik a la carte!-Das Übungsbuch zur Grundgrammatik Deutsch,Verlag Moritz Diesterweg/Verlag Sauerländer
Grammatikbogen-Fiktionele Texte mit Aufgaben und Lösungsschlüseln für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache,Langenscheidt,1998
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 11-12-2016 12:34)