SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma seminar - course description

General information
Course name Diploma seminar
Course ID 05.0-WP-LOG-SEMD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Speech therapy
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie pracy diagnostyczno-projektującej pod kierunkiem promotora. Wykazanie znajomości przedmiotu, opanowanie literatury naukowej w zakresie opracowywanego tematu. Umiejętność korzystania ze źródeł oraz powiązania problematyki teoretycznej z zagadnieniami praktyki i stosowania naukowych metod pracy.

Prerequisites

Medyczne podstawy logopedii. Psychologiczne podstawy diagnozy i terapii. Pedagogiczne podstawy logopedii. Zaburzenia komunikacji językowej. Metodyka diagnozy i terapii poszczególnych rodzajów zaburzeń mowy.

Scope

Omówienie istoty pracy - studium przypadku. Rodzaje prac i metody wykonywania. Kryteria oceny pracy diagnostyczno-projektującej. Dobór i analiza literatury. Zasady zapisu bibliograficznego. Badania własne. Struktura pracy diagnostyczno-projektującej. Procesy pisania pracy. Ustalanie tematu, akceptacja planu pracy. Przypomnienie metod, technik i narzędzi badawczych. Sprawdzenie i korekta narzędzi badawczych.

Teaching methods

Seminarium – dyskusja, praca z książką, klasyczna metoda problemowa, projekt, metoda przypadku.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Seminarium – opracowany kompleksowo schemat diagnostyczno-projektującego studium przypadku stanowiący podstawę egzaminu dyplomowego.

Zasady przeprowadzania egzaminu dyplomowego określa Regulamin studiów podyplomowych UZ.

Recommended reading

  1. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
  2. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i  magisterskich, Warszawa 1995.
  3. Majchrzak J., Mendal T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995.

Further reading

Plich T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.

Notes


Modified by dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (last modification: 01-01-2017 23:37)