SylabUZ
Course name | Wprowadzenie do diagnozy i terapii logopedycznej |
Course ID | 05.6-WP-LOG-WDTL |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Speech therapy and sign language |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Exam |
Zapoznanie słuchaczy z procedurą i metodami diagnozy i terapii logopedycznej. Teoretyczne przygotowanie studentów do samodzielnego prowadzenia diagnozy i terapii logopedycznej.
Wprowadzenie do logopedii, psychologiczne, pedagogiczne, medyczne, lingwistyczne podstawy logopedii.
Etapy diagnozy logopedycznej. Określenie problemu. Sformułowanie diagnozy. Badanie mowy – badanie rozumienia mowy, badanie rozumienia pojedynczych wyrazów, badanie rozumienia zdań. Badanie czynności nadawania mowy. Badanie artykulacji. Badanie umiejętności czytania i pisania. Badanie budowy i sprawności narządów mowy. Weryfikacja hipotezy. Narzędzia badawcze stosowane w praktyce logopedycznej. Metody terapii logopedycznej. Zasady terapii logopedycznej. Metody diagnozy i terapii dyslalii, jąkania, oligofazji, dysartrii, alalii, opóźnionego rozwoju mowy, SLI i innych zaburzeń zdolności komunikacyjnej.
Wykład tradycyjny.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład – egzamin złożony z dwóch części pisemnej i ustnej; warunkiem przystąpienia do części ustnej jest uzyskanie 50% punktów z części pisemnej.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z egzaminu.
Modified by dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (last modification: 02-01-2017 18:39)