SylabUZ

Generate PDF for this page

Wprowadzenie do diagnozy i terapii logopedycznej - course description

General information
Course name Wprowadzenie do diagnozy i terapii logopedycznej
Course ID 05.6-WP-LOG-WDTL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Speech therapy and sign language
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Exam

Aim of the course

Zapoznanie słuchaczy z procedurą i metodami diagnozy i terapii logopedycznej. Teoretyczne przygotowanie studentów do samodzielnego prowadzenia diagnozy i terapii logopedycznej.

Prerequisites

Wprowadzenie do logopedii, psychologiczne, pedagogiczne, medyczne, lingwistyczne podstawy logopedii.

Scope

Etapy diagnozy logopedycznej. Określenie problemu. Sformułowanie diagnozy. Badanie mowy – badanie rozumienia mowy, badanie rozumienia pojedynczych wyrazów, badanie rozumienia zdań. Badanie czynności nadawania mowy. Badanie artykulacji. Badanie umiejętności czytania i pisania. Badanie budowy i sprawności narządów mowy. Weryfikacja hipotezy. Narzędzia badawcze stosowane w praktyce logopedycznej. Metody terapii logopedycznej. Zasady terapii logopedycznej. Metody diagnozy i terapii dyslalii, jąkania, oligofazji, dysartrii, alalii, opóźnionego rozwoju mowy, SLI i innych zaburzeń zdolności komunikacyjnej.

Teaching methods

Wykład tradycyjny.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład – egzamin złożony z dwóch części pisemnej i ustnej; warunkiem przystąpienia do części ustnej jest uzyskanie 50% punktów z części pisemnej.

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z egzaminu.

Recommended reading

  1. Jastrzębowska G., Pelc-Pękala O., Diagnoza i terapia logopedyczna, [w:] Logopedia: pytania i odpowiedzi: podręcznik akademicki, red. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska, Opole 1999.
  2. Jastrzębowska G., Podstawy teorii i diagnozy logopedycznej, Opole 1997.
  3. Stecko E., Zaburzenia mowy: wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne, Warszawa 1994.
  4. Styczek I., Logopedia, 1983.

Further reading

  1. Skorek E.M., Z logopedią na ty: podręczny słownik logopedyczny, Kraków 2000.
  2. Skorek E.M., Oblicza wad wymowy, Warszawa 2001.

Notes


Modified by dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (last modification: 02-01-2017 18:39)