SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Techniki poznawania dziecka i jego środowiska |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PMiPD-TPD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika Marii Montessori i Plan Daltoński |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zdobycie wiadomości na temat istoty procesu diagnozy psychopedagogicznej.
Poznanie metod diagnozy psychopedagogicznej dziecka oraz jego środowiska wychowawczego.
Nabycie umiejętności projektowania i prowadzenia diagnozy dziecka i jego środowiska przy wykorzystaniu odpowiednich metod i środków .
Wiedza z zakresu psychologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz podstaw teorii wychowania i dydaktyki ogólnej.
Wykłady:
Ćwiczenia:
Podające - wykład, praca z książką i innymi źródłami wiedzy, problemowe - dyskusja, mapy myśli, drzewo decyzyjne, analiza SWOT, metoda biograficzna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia wykładu jest pozytywna ocen z pracy pisemnej w postaci projektu diagnozy. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest pozytywna ocena z pracy pisemnej w formie map myśli, drzewa decyzyjnego, schematu do analizy SWOT. Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych z wykonanych zadań w ramach wykładu i ćwiczeń.
1.M. Burtowy, A. Twardowski (red.), Terapia pedagogiczna dzieci w młodszym wieku szkolnym, Kalisz 1996.
2.A. Janowski, Poznawanie uczniów, Warszawa 2002.
3.A. Janowski, Pedagogika praktyczna, Warszawa 2002.
4.E. Jarosz, Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Katowice 2001.
1.D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska (red.), Pedagogika wczesnoszkolna, Warszawa 2009.
Zmodyfikowane przez dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-03-2017 13:38)