Zapoznanie słuchaczy z podstawową wiedzą z zakresu przedsiębiorczości. Diagnoza i doskonalenie kompetencji osoby przedsiębiorczej. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości oraz omówienie nowoczesnych metod wspierania przedsiębiorczości w szkołach.
Prerequisites
Brak
Scope
Przedsiębiorczość- analiza pojęcia, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości.
Kompetencje przedsiębiorcze- diagnoza i doskonalenie.
Innowacyjność jako podstawa działań przedsiębiorczych.
Kształtowanie klimatu twórczości, kreatywności i przedsiębiorczości w szkole.
Kształtowanie relacji przedsiębiorczych z interesariuszami placówki oświatowej.
Teaching methods
Dyskusja, praca indywidualna, praca zespołowa
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest aktywny udział studenta w dyskusjach na zajęciach.
Recommended reading
Glinka B., Gudkova S., Przedsiębiorczość, Oficyna a WoltersKluwer business, Warszawa 2011.
Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
Kotarba-Kańczugowska M., Innowacje pedagogiczne w międzynarodowych raportach edukacyjnych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2009.
Piecuch T., Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
Przedsiębiorczość - Edukacja, red. Z. Zioło i T. Rachwał, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa-Kraków 2012.
West M., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Warszawa 2001
Further reading
Andrzejczak A., Przedsiębiorczość w edukacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
Nęcka E., Trening twórczości, Gdańsk 2012.
Proctor T. Zarządzanie twórcze, Warszawa 1998.
Notes
Modified by prof. dr hab. Inetta Nowosad (last modification: 08-12-2016 16:48)