SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Gramatyka praktyczna języka niemieckiego |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-WNJO-GPJN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Wczesne nauczanie języka obcego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest opanowanie i/lub doskonalenie podstawowych elementów systemu gramatycznego języka niemieckiego w zakresie fleksji, składni oraz słowotwórstwa, z elementami strategii pomocnych w samodzielnym uczeniu się języka niemieckiego, diagnozowaniu i korygowaniu błędów językowych popełnianych przez dzieci i uczniów.
Znajomość języka niemieckiego na B1+B2.
Wprowadzenie oraz utrwalenie zagadnień morfologii języka niemieckiego:
Odmienne i nieodmienne części mowy w języku niemieckim
Rzeczownik – deklinacja.
Czasownik – koniugacja, czasy gramatyczne, tryby, strony. Czasowniki regularne i nieregularne, proste i złożone, czasowniki modalne
Syntaktyka.
Fleksja i deklinacja w języku niemieckim
Budowa zdań, szyk wyrazów w zdaniach podrzędnie złożonych
Podstawy słowotwórstwa w języku niemieckim
Wykład, praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, ćwiczenia reprodukcyjne oraz produkcyjne, prezentacja treści gramatycznych (metoda indukcyjna), gry dydaktyczne. Opis wyjaśniający, klasyfikujący, oparty na zasadzie indukcji i dedukcji w tworzeniu i rozpoznawaniu form gramatycznych, praktyczne wykorzystywanie poszczególnych form gramatycznych w komunikacji językowej, dyskusja, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
- jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
- sprawdzian: progi punktowe jw.
- aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Wykład zaliczenie na podstawie: aktywnej obecności (20% składowej zaliczenia), dyskusji studentów (20% składowej zaliczenia) i sprawdzianu (60% składowej zaliczenia),
Ocena końcowa: ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z ćwiczeń (50% składowej) i wykładów (50% składowej)
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 15-12-2016 12:15)