SylabUZ
Course name | Gramatyka praktyczna języka niemieckiego |
Course ID | 05.1-WP-WNJO-GPJN |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Early-stage teaching of foreign language |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem zajęć jest opanowanie i/lub doskonalenie podstawowych elementów systemu gramatycznego języka niemieckiego w zakresie fleksji, składni oraz słowotwórstwa, z elementami strategii pomocnych w samodzielnym uczeniu się języka niemieckiego, diagnozowaniu i korygowaniu błędów językowych popełnianych przez dzieci i uczniów.
Znajomość języka niemieckiego na B1+B2.
Wprowadzenie oraz utrwalenie zagadnień morfologii języka niemieckiego:
Odmienne i nieodmienne części mowy w języku niemieckim
Rzeczownik – deklinacja.
Czasownik – koniugacja, czasy gramatyczne, tryby, strony. Czasowniki regularne i nieregularne, proste i złożone, czasowniki modalne
Syntaktyka.
Fleksja i deklinacja w języku niemieckim
Budowa zdań, szyk wyrazów w zdaniach podrzędnie złożonych
Podstawy słowotwórstwa w języku niemieckim
Wykład, praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, ćwiczenia reprodukcyjne oraz produkcyjne, prezentacja treści gramatycznych (metoda indukcyjna), gry dydaktyczne. Opis wyjaśniający, klasyfikujący, oparty na zasadzie indukcji i dedukcji w tworzeniu i rozpoznawaniu form gramatycznych, praktyczne wykorzystywanie poszczególnych form gramatycznych w komunikacji językowej, dyskusja, praca w grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
- jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
- sprawdzian: progi punktowe jw.
- aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Wykład zaliczenie na podstawie: aktywnej obecności (20% składowej zaliczenia), dyskusji studentów (20% składowej zaliczenia) i sprawdzianu (60% składowej zaliczenia),
Ocena końcowa: ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z ćwiczeń (50% składowej) i wykładów (50% składowej)
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 15-12-2016 12:15)