SylabUZ

Generate PDF for this page

Gry i zabawy w edukacji lingwistycznej - course description

General information
Course name Gry i zabawy w edukacji lingwistycznej
Course ID 05.1-WP-WNJO-GiZ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Early-stage teaching of foreign language
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 20
(including as e-learning)
1,33
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie studentów do wykorzystania gier i zabaw, które mogą być przydatne jako narzędzie służące nauczaniu języka obcego w grupach przedszkolnych oraz klasach I-III oraz uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą ich wykorzystanie w nauczaniu małych dzieci języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka na poziomie B1+/B2

 

Scope

Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania wybranego języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy I - III szkoły podstawowej  z wykorzystaniem gier i zabaw. Potrafi zaaranżować  różnorodne działania  w celu nauczania języka obcego w  środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy gier i zabaw stymulujące akwizycję języka obcy.

Teaching methods

Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni klasowej

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na podstawie aktywnej obecności studentów, przygotowywania projektów, projektowania i prowadzenia gier i zabaw z uzasadnieniem ich znaczenia.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

 

Recommended reading

Bzdak, A. „Program edukacji językowej w klasach 1-3. Gry i zabawy w nauczaniu”

Iluk, J. „Jak uczyć małe dzieci” 2002

Iluk, J. „O niektórych aspektach wczesnoszkolnego nauczania języków obcych” Poliglota, Częstochowa 2005

Kapica, G. „Zabawa.” Warszawa 1997

Pamuła, M. „Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym”

Pamuła, M. „Nowe technologie informacyjne i komunikacyjne w nauczaniu języka obcego dzieci”

Rychta, D. „Gry i zabawy w nauczaniu języka obcego”

Siek-Piskozub, T., „Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego” PWN, Warszawa 2001

Siek-Piskozub, T., „Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego” PWN, Warszawa 2001

Jaroszewska, A. „Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym”

Kujawa, B. „Wczesne nauczanie języków obcych

Further reading

na bieżąco podawana na zajęciach

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 15-12-2016 11:59)