SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnostyczny warsztat struktury grupy |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-CwZiB-DWSG-N16 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Coaching w życiu i biznesie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 6 (w tym jako e-learning) |
0,4 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę teoretyczną i praktyczną z psychologii społecznej w obszarze zachowań grupowych.
Brak
Wprowadzenie do psychologii społecznej. Definicja grupy, zjawiska występujące w grupie. Psychologiczne czynniki determinujące funkcjonowanie człowieka w organizacji: osobowość, temperament, inteligencja, aspiracje, ambicje oraz typy umysłowości oraz ich wpływ na strukturę grupy. Czynniki egzogenne warunkujące zachowanie grupy. Konflikt w grupie. Fazy rozwoju grupy, role grupowe. Techniki diagnostyczne.
Ćwiczenia: praca indywidualna, praca z książką, metoda przypadków, inscenizacja, gry dydaktyczne, praca w grupach, dyskusja, metody ekspresyjne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta – praca z tekstem (analiza przypadków), jak również, na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej oraz (do wyboru w wyniku ustalenia prowadzącego i studentów).
Adams K., „Komunikacja w grupach”, GWP, Gdańsk, 2010
Brown R., „Procesy grupowe”, GWP, Gdańsk, 2009
Stephan C., Stephan W., „Wywieranie wpływu przez grupy”, GWP Gdańsk, 2005
Aronson E., „Psychologia społeczna, serce i umysł”, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Warszawa, 2004
Coleman P, Deutsh M., „Rozwiązywanie konfliktów”, WUJ, Kraków, 2009
Król-Fijewska M., Trening asertywności., Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP, Warszawa 1992
Zmodyfikowane przez mgr inż. Karolina Jezior-Pieczyńska (ostatnia modyfikacja: 03-02-2017 15:09)