SylabUZ
Course name | Rodzaje dziennikarstwa V - Dziennikarstwo ekologiczne |
Course ID | 15.0-WH-DiksD-DE-S17 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | journalism and social communication |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Wiedza: zapoznanie studenta ze specyfiką dziennikarstwa ekologicznego oraz statusem i profilem dziennikarza przyrodniczego, z problemami tego specjalistycznego rodzaju dziennikarstwa oraz perspektywami rozwoju.
Umiejętności: kształcenie i rozwijanie technik wypracowanych przez dziennikarzy społecznych w celu zbieranie, weryfikowanie, tworzenia, przedstawiania i dystrybuowania wiedzy dotyczącej aktualnych wydarzeń i zagadnień dotyczących otaczającego ludzi świata przyrody, z którym wchodzą w nieustanne interakcje.
Kompetencja: uwrażliwienie studenta na problem antropocentryzmu w postrzeganiu świata ludzkiego i pozaludzkiego, uświadomienie wagi dziennikarstwa przyrodniczego w warunkach kryzysu ekologicznego.
brak
Dziennikarstwo ekologiczne – powstanie, historia i współczesność. Specyfika warsztatu dziennikarza ekologicznego – naukowe i popularnonaukowe źródła informacji, sposoby prezentacji treści i formy publikacji. Problem perspektywy poznawczej: dziennikarstwo obiektywne czy zaangażowane? Gatunki dziennikarstwa ekologicznego. Dziennikarstwo przyrodnicze w internecie i w tradycyjnych mediach. Studium przypadku: publicystyka ekologiczna Adama Wajraka.
Metody warsztatowe obejmują zróżnicowane ćwiczenia, kształtujące specyficzne kompetencje dziennikarskie (poznawcze, językowo-stylistyczne, argumentacyjne, konwersacyjne, techniczne). Uczestnicząc w nich aktywnie na kolejnych etapach, student tworzy swoje portfolio, w którym gromadzi materiały z zakresu określonego rodzaju dziennikarstwa. Zakłada się, że część z tych materiałów zostanie opublikowana. Portfolio zaś ma służyć jako prezentacja dorobku dla przyszłego pracodawcy.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Obserwacja podczas zajęć / ocena aktywności, ocena ćwiczeń praktycznych, ocena materiałów i staranności wykonania portfolio.
brak
Modified by dr hab. Piotr Kładoczny (last modification: 07-04-2017 14:51)