SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski II
Kod przedmiotu 09.0-WP-SOCP-JOBC2
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka
  • mgr Beata Burchardt
  • mgr Marzena Lachowicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 60 4 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1.

Zakres tematyczny

 

  1. Społeczeństwo.
  2. Problemy społeczne.
  3. Uzależnienia.
  4. Przestępczość.
  5. Opieka i pomoc społeczna.
  6. Media.
  7. Reklama.

 

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

Zaliczenie ćwiczeń

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

tak

Kolokwium pisemne

w semestrach.

Kolokwium w formie pytań otwartych, otwartych i zamkniętych (test). Minimalny próg wymagań uzyskanie 50% punktów z pracy pisemnej

50 – 60 % - dostateczny; 61 – 70 % - dostateczny plus; 71 – 80 % - dobry;

81 – 90 % - dobry plus; 91 – 100 % - bardzo dobry

Kartkówki

- kartkówki: progi punktowe jw.

Zakres materiału obejmującego kolokwium.

Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach w każdym semestrze Sylabusem.

Aktywność podczas zajęć.

Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów

Aktywność w ramach wykonywania prac .zespołowych.

Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć (poziom zaangażowania oraz merytoryczny wkład w pracę zespołową, udział w dyskusji, sposób i umiejętność komunikowania się w języku angielskim), a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. 

Zasady uzyskania oceny
z ćwiczeń.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z kolokwium (80%) i aktywności na zajęciach (20%)*.

Ocena końcowa z przedmiotu  = ocenie końcowej z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

 

  • Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press, 2009
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press, 2009
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  • Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  • Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006

 

Literatura uzupełniająca

  1. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2003.
  2. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 1997.
  3. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman 2004.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-03-2018 13:47)