SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Socjologia reklamy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Socjologia reklamy
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCP-SREK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami  ich społecznego odkodowania.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

1.      Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.

2.      Psychologiczne aspekty reklamy.

3.      Społeczne i ekonomiczne aspekty reklamy.

4.      Rodzaje reklam: związanych z mediami: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa.

5.       Reklama zewnętrzna.

6.      Reklama komercyjna a reklama społeczna.

7.      Odkodowywanie reklamy.

8.      Role społeczne w reklamie.

 

Metody kształcenia

 Treści w zakresie tematycznym  ćwiczeń  realizowane są za pomocą pracy z książką i dokumentami źródłowymi, pracy w grupach - realizacja zadań, analiza danych zastanych, prezentacje.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

praca pisemna

Kryterium oceny stanowi dobór pism, konstrukcja narzędzia – klucza kategoryzacyjnego, wnioski z analizy).Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Prezentacje

Kryterium stanowi poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.

Proporcje zadań i ich wpływ na ocenę końcową z ćwiczeń.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.*

 

Literatura podstawowa

  1. Kall J., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010.
  2. Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Wydawnictwo GWE, Sopot 2003.
  3. Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  4. Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawinictwo GWE, Gdańsk 2007.

 

Literatura uzupełniająca

  1. Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
  2. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 1999.
  3. Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
  4. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
  5. Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 12-04-2017 14:20)