Zapoznanie studenta z problematyką badań marketingowych, przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu metodologii badań marketingowych, zapoznanie ze specyficznymi metodami i technikami badań marketingowych, przybliżenie rynku badań marketingowych w Polsce.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Pojęcie, funkcje i historia badań marketingowych w Polsce.
Rola menadżera marketingu – zakres i charakter poszukiwanych informacji marketingowych
Definiowanie problemów i celów badania marketingowego – problemy decyzyjne
Analiza przykładów badań marketingowych i ofert badawczych ośrodków.
Metody i formy zbierania danych marketingowych (badania mystery shopping (tajemniczy klient), zogniskowane wywiady grupowe, badania segmentacyjne, badania reklamy, badania mediów, badania trackingowe i panelowe, testy produktów i usług, eksperyment w badaniach marketingowych, jakościowe badania elementów składowych marki).
Przygotowanie i realizacja projektu badań marketingowych.
Metody kształcenia
Ćwiczenia: analiza tekstów, dyskusja, prezentacje, metoda projektów.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie na ocenę
Tak
Przygotowanie projektu w formie pisemnej (grupowo).
Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.
Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.