SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Networking w biznesie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Networking w biznesie
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCP-NTBZ
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anna Mielczarek-Żejmo
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest przygotowania uczestników do animowania (tworzenia, rozwijania, korygowania) sieci społecznych w gospodarce.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu teorii sieci społecznych

Zakres tematyczny

TREŚCI WYKŁADU
1.    Co to jest networking? 
2.    Networking na poziomie mikro i makro społecznym. 
3.    Budowanie relacji z kluczowymi interesariuszami w przypadku działań biznesowych.
4.    Nowoczesne technologie w networkingu w biznesie. 
5.    Networking a działania poszczególnych form branż biznesu.

TREŚCI ĆWICZEŃ
1.    Zjawisko networkingu w biznesie (uwarunkowania, przejawy, konsekwencje).
2.    Organizacje networkingowe w Polsce i na świecie.
3.    Strategie, metody techniki networkingu w biznesie.
4.    Budowanie relacji z kluczowymi interesariuszami.
5.    Budowanie relacji z klientami w małym biznesie.
6.    Networking w procesie rekrutacji i selekcji.
7.    Networking w kierowaniu własną karierą.
 

Metody kształcenia

Wykład konwencjonalny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
Ćwiczenia: analiza tekstu, dyskusja, praca w grupach.
 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie wykładu

Forma zaliczenia wykładu

Uwagi

Zaliczenie na ocenę.

Tak

Zakres materiału dotyczący kolokwium.

Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach Sylabusem (wykład)

Zasady uzyskania oceny  z wykładu.

Ocena z wykładu stanowić będzie ocenę z kolokwium*.

*Zasady ustalania oceny w przypadku średniej

 

 

Zaliczenie ćwiczeń

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Zaliczenie na ocenę.

Tak

Obserwacja i ocena umiejętności praktycznych studenta

Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów.

Zasady uzyskania oceny końcowej z ćwiczeń.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie ocena z obserwacji i umiejętności praktycznych studenta

*Zasady ustalania oceny w przypadku średniej

 

 

 

Ocena końcowa z przedmiotu*

Oceny brane pod uwagę w przypadku oceny końcowej

UWAGI:

Wykład + ćwiczenia kończące się uzyskaniem oceny

Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń i wykładu (3.0-5.0)

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z ćwiczeń i wykładu.

*Zasady ustalania oceny w przypadku średniej

Literatura podstawowa

Miotak A., Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013.

Burnett K., Relacje z kluczowymi klientami: analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.

Skawińska E., Zalewski R.I., Klastry biznesowe w rozwoju konkurencyjności i innowacyjności regionów: świat - Europa – Polska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009. 

Tullier M.L., Networking: jak znaleźć pracę i odnieść sukces zawodowy dzięki tworzeniu sieci kontaktów,  Wolters Kluwer Polska. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.

Literatura uzupełniająca

1.    Vir Singh Param, Tan Yong, Mookerjee Vijay, Network Effects: The Influence of Structural Capital on Open Source Project Success, MIS Quaterly, nr 4/2011 (vol. 35), ss. 813 – 829.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-04-2017 14:57)