SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Media społecznościowe w biznesie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Media społecznościowe w biznesie
Kod przedmiotu 15.3-WE-BEP-MSwB
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Biznes elektroniczny
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Mariusz Jacyno
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Projekt 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedstawienie podstawowych pojęć związanych z mediami społecznościowymi, w szczególności sieciami społecznościowymi, oraz ich rosnącą rolą w elektronicznym biznesie. Zapoznanie z nowoczesnymi technikami wykorzystywania mediów społecznościowych w celu pozyskiwania informacji wspomagających działanie firmy (tzw. brand marketing, spersonalizowane reklamy, rekomendacja ułsug oraz użytkowników, analiza sentymentu wypowiedzi użytkowników portali społecznościowych).

Wymagania wstępne

Projektowanie i programowanie obiektowe.Technologie big data.

Zakres tematyczny

Technologie Web 2.0 jako katalizator rozwoju aplikacji społecznościowych. Charakterystyka mediów społecznościowych. Rola mediów społecznościowych. Sieci społecznościowe jako nowoczesne systemy do wymiany wiedzy oraz interaktywnej współpracy.

Wykorzystanie mediów społecznościowych w celu pozyskiwania informacji wspomagających działanie firm. Analiza sentymentu użytkowników portali społecznościowych. Techniki rekomendacji spersonalizowanych reklam w sieciach społecznościowych. Szeptany marketing. Techniki analizy topologii sieci społecznośćiowych. Techniki analizy przepływu danych w sieciach społecznościowych. Analiza rynkowa z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Technologie wspomagające analizę mediów społecznościowych. Zastosowanie analityki big data oraz uczenia maszynowego podczas analizy mediów społecznościowych. Omówienie sposobów wykorzystania współczesnych technologii wykorzystywanych podczas odkrywania wiedzy zawartej w mediach społecznościowych. Technologie do analizy sieci społecznościowych typu open source (Apache Hadoop, ElasticSearch, Apache Mahout, Apache Spark). Komercyjne technologie do analizy sieci społecznościowych (SAS).

Tworzenie prostych algorytmów do przetwarzania danych zawartych w mediach społecznościowych z wykorzystaniem bibliotek do uczenia maszynowego Apache Mahout oraz Apache Spark (Mlib, GraphX).

Metody kształcenia

Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.

Laboratorium - zajęcia praktyczne w laboratorium komputerowym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład - sprawdzian w formie pisemnej i/lub ustnej, realizowany na koniec semestru.

Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych oraz sprawdzianów kontrolnych weryfikujących przygotowanie merytoryczne do ćwiczeń.

Ocena końcowa = 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć wykład + 50 % oceny zaliczenia z formy zajęć laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Russell, M. A., Mining the Social Web: Data Mining Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, GitHub, and More, O'Reilly Media; Second Edition, 2013.

  2. Stanton, J.M., Introduction to Data Science, e-book, 2013.

  3. Watts, J. D., Six degress: the science of a connected age, W.W. Norton & Company, 2003.

Literatura uzupełniająca

  1. Sponder, M., Social Media Analytics: Effective Tools for Building, Interpreting, and Using Metrics, McGraw-Hill Education, 2011.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Marcin Mrugalski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-04-2017 14:01)