SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Etyka |
Kod przedmiotu | 08.1-WH-FP-ETY-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filozofia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Studenci w trakcie zajęć opanowują problematykę z zakresu teoretycznych podstaw etyki oraz praktycznych zastosowań w praktyce życiowej. Studenci nabywają także kompetencji w zakresie posługiwania się terminologią etyczną i rozstrzygania najczęściej spotykanych dylematów moralnych
Studenci powinni mieć opanowane podstawy wiedzy z propedeutyki filozofii oraz zakresu historii filozofii a także operować podstawową terminologią filozoficzną
1. Psychologiczne, biologiczne i społeczne determinanty moralności
2. Etyka jako dyscyplina naukowa.
3. Podstawowe kategorie, systemy i kierunki etyczne.
4. Etyka opisowa
5. Rozwój moralny.
6. Etyka normatywna.
7. Świat wartości. Internalizacja wartości moralnych.
8. Metaetyka.
9-11. Zarys dziejów etyki.
12. Etyka współczesna.
13. Kodeksy moralne.
14. Problemy moralne współczesnego świata
15. Perspektywy etyki globalnej
Wykład: wykład tekstu przewodniego, wykład problemowy
Ćwiczenia: praca z tekstami źródłowymi, symulacja, metoda przypadków, praca w grupach
Konwersatorium: dyskusja panelowa, metoda problemowa, symulacja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń oraz konwersatorium. Na ocenę końcową z ćwiczeń i konwersatorium składają się wyniki osiągnięte na kolokwiach (75%) oraz aktywność na zajęciach (25%).
Zmodyfikowane przez dr Dariusz Sagan (ostatnia modyfikacja: 30-06-2017 15:42)