SylabUZ
Course name | Introduction to Creative Industries |
Course ID | 04.2-WH-PKI-WPK-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | culture studies |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką przemysłów kreatywnych oraz ich roli w rozwoju ekonomicznym.
Podstawy wiedzy z historii, kultury i rozwoju ekonomicznego.
Twórczość i sztuka, kreatywność i jej rodzaje.
Sektor kreatywny, gospodarka kreatywna, przemysły kreatywne - definicja.
Sektor kreatywny - kultura i przedsiębiorczość w XXI wieku.
Przemysł kreatywny - rodzaje działalności.
Struktura przemysłów kreatywnych.
Kultura i sektor kreatywny a ekonomia kultury.
Sektor kreatywny a konkurencyjność i innowacyjność gospodarki.
Znaczenie przemysłów kreatywnych dla rozwoju lokalnego.
Sektor kreatywny - dywersyfikacja rozwoju społecznego i politycznego i ekonomicznego,
Dyskusja, praca z tekstem źródłowym, dyskusja, praca koncepcyjna i problemowa, metody aktywizujące (burza mózgów, projekty, dyskusje).
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Weryfikacja przygotowania do zajęć, punkty za aktywność na zajęciach, wystąpienie z prezentacją power point.
Carr J., Creative Industries, creative workers and the creative economy: a review of selected recent literature, Scottish Government Social Research, Edinburgh 2009.
Florida R., Narodziny klasy kreatywnej, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.
Hausner J., Karwińska A., Purchla J., Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2013.
Kasprzak R., Przemysły kreatywne w Polsce, uwarunkowania i perspektywy, Kamon Consulting, Warszawa 2013.
Landry C., Kreatywne miasto. Zestaw narzędzi dla miejskich innowatorów, NCK, Warszawa 2013.
Nacher A. (red.), Spacerowicze, nomadzi i sieciowi łowcy okazji, Małopolski Instytut Kultury, Kraków 2012.
Szultka S., Zbieranek P. (red.), Kultura – polityka – rozwój. O kulturze jako „dźwigni” rozwoju społecznego polskich metropolii i regionów, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 2012.
Throsby D., Ekonomia i kultura, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.
Towse, R.„ Ekonomia kultury. Kompendium. Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2011.
Cieślik J., Internacjonalizacja młodych, innowacyjnych firm, PARP, Warszawa 2011.
Grochowski M., Sektor kreatywny w Warszawie. Potencjał i warunki rozwoju, Creative Metropoles, Warszawa 2010.
Hausner J. i wsp., Kurs na innowacje. Jak wyprowadzić Polskę z rozwojowego dryfu?, Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej, Kraków 2012.
Klincewicz K. et al., Klasa kreatywna w Polsce. Technologia, talent i tolerancja jako źródła rozwoju regionalnego, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012.
Krapiński B. i in., Klastry w sektorach kreatywnych – motory rozwoju miast i regionów, PARP, Warszawa 2012.
Stryjakiewicz T. et al., Sektor kreatywny w poznańskiej gospodarce, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań 2009.
Wojnar K., Grochowski M., Infrastruktura kultury: polityka spójności, atrakcyjność miast, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2011.
Modified by dr Dariusz Sagan (last modification: 30-06-2017 15:53)