SylabUZ

Generate PDF for this page

Dydaktyka szkoły wyższej: Problemy nowoczesnej dydaktyki uniwersyteckiej - course description

General information
Course name Dydaktyka szkoły wyższej: Problemy nowoczesnej dydaktyki uniwersyteckiej
Course ID 08.0-WH-T-DSW-problnowdyduni-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Literature studies
Education profile academic
Level of studies PhD studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Romuald Jabłoński, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Exam

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przygotowanie doktorantów do prowadzenia zajęć dla studentów. Doktoranci przygotowują się do właściwego formułowania tematyki i  celów zajęć oraz  opracowania taksonomii celów kształcenia. Poznają różne metody, formy i techniki kształcenia studentów. Dowiadują się, w jaki sposób i za pomocą jakich technologii efektywnie kształcić na nowoczesnej uczelni. Zaznajamiają się z najważniejszymi założeniami kontroli i oceny wyników kształcenia.

Prerequisites

brak

Scope

 

  1. Formułowanie tematyki zajęć.
  2. Określanie celów zajęć oraz opracowanie ich taksonomii.
  3. Metody, formy, techniki kształcenia.
  4. Technologie przydatne w kształceniu na nowoczesnej uczelni.
  5. Zasady prowadzenia zajęć.
  6. Założenia kontroli i oceny wyników nauczania.

 

Teaching methods

 Wykład z elementami innych metod nauczania, dyskusja, opis uzasadniający, zadanie.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Egzamin, wykonanie projektu, uczestnictwo w zajęciach.

Recommended reading

 

  1. D. Bernacka, Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod kształcenia, Warszawa 2001.
  2. Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy, red. U. Schrade, Warszawa 2010.
  3. M. Kostera, A. Rosiak, Nauczyciel akademicki, Gdańsk 2004.
  4. K. Kruszewski, Kształcenie w szkole wyższej, Warszawa 1976.
  5. B. Niemierko, Ocenianie szkolne bez tajemnic, Warszawa 2002
  6. B. Niemierko, Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007.
  7. W. Okoń, Elementy dydaktyki szkoły wyższej, Warszawa 1971. 
  8. B. Sajduk, Nowoczesna dydaktyka akademicka http://dydaktyka-akademicka.pl
  9. H. Smarzyński, Podstawowe zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Warszawa – Kraków 1985.
  10. K. Szewczuk, Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej, Kraków 2013.

 

Further reading

 

  1. ABC testów osiągnięć szkolnych, red. B. Niemierko, Warszawa 1975.
  2. E. Brudnik, A. Moszyńska, B. Owczarska, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2000.
  3. E. Brudnik, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2002.
  4. E. Kosińska, Ocenianie w szkole. Krótki przewodnik psychologiczny, Kraków 2000.
  5. M. S. Szymański, O metodzie projektów, Warszawa 2000.
  6. M. Śnieżyński, Zarys dydaktyki dialogu, Kraków 1997.

 

Notes

brak


Modified by prof. zw. dr hab. Małgorzata Mikołajczak (last modification: 21-09-2017 11:17)