SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy nowożytny: hiszpański III |
Kod przedmiotu | 09.5-WH-FRMP-JON-H3-Ć-S14_genJT0QA |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | hiszpański |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Uzyskanie znajomości języka hiszpańskiego na poziomie biegłości językowej B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Uzyskanie zaliczenia z języka hiszpańskiego z oceną pozytywną w semestrze II, osiągnięcie poziomu biegłości językowej A2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
1. Cykl praktycznych ćwiczeń z języka obcego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej.
2. Rozwijanie produktywnych i receptywnych sprawności językowych: mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania, na poziomie B1, w zakresie tematyki życia codziennego i zawodowego, z elementami wiedzy kulturowej (plany na przyszłość, studia, zawody, praca, klimat i pogoda; życie w mieście; mieszkanie; podróże, relacje towarzyskie; zdrowie i ekologia; gastronomia hiszpańska i posiłki w restauracjach; wybrane dania krajów latynoamerykańskich).
2. Leksyka niezbędna dla zrozumienia ogólnego i szczegółowego sensu tekstu i realizacji sprawności produktywnych: mówienia i pisania (np. słownictwo związane z odbytymi studiami, doświadczeniami i kompetencjami zawodowymi; wyrażenia określające relacje w przestrzeni: hacia, hasta, pasar por; miary i wagi, nazwy potraw; słownictwo dotyczące mieszkania, pomieszczeń, mebli, urządzeń etc.).
3. Prezentacja, utrwalenie i stosowanie najważniejszych zagadnień gramatycznych (np. czasy przeszłe: preterito imperfecto, preterito indefinido, preterito pluscuamperfecto; czas przyszły: futuro imperfecto; zdania warunkowe
I typu; struktura: estar + gerundio ).
4. Elementy wiedzy o kulturze Hiszpanii.
Praca z podręcznikiem, z tekstem prasowym i multimedialnym, z autentycznym dokumentem użytkowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, wywiad, praca w parach i grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na ocenę na podstawie kontroli bieżącej (zadania ustne i pisemne) oraz kontroli okresowej – pisemnej (2-3 sprawdziany cząstkowe). Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego, pozytywne oceny z obowiązkowych sprawdzianów wiedzy i umiejętności językowych. Na semestralną ocenę końcową składają się wyniki osiągnięte ze sprawdzianów (60%) oraz kontroli bieżącej na zajęciach (40%).
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 12-05-2019 13:54)