SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka rosyjskiego III |
Kod przedmiotu | 09.6-WH-FRSP-PNJR3-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia rosyjska z dodatkowym językiem angielskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 9 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | rosyjski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 3 - Ortografia - Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 3 - Leksyka - Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 3 - Konwersacja - Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 3 - Ćwiczenia z tekstem - Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 3 - Egzamin - Egzamin | 0 | 0 | - | - | Egzamin |
ORTOGRAFIA: Rozwój i doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim w piśmie.
LEKSYKA: Osiągnięcie biegłości językowej na poziomie średnim wyższym poprzez utrwalenie nawyków językowych zdobytych na poprzednich semestrach oraz rozwój i doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim w mowie i piśmie na określonym materiale leksykalnym.
KONWERSACJA: Osiągnięcie biegłości językowej na poziomie średnim wyższym poprzez utrwalenie nawyków oraz doskonalenie umiejętności językowych w mowie i piśmie zdobytych w poprzednich semestrach.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Utrwalanie i doskonalenie umiejętności językowych nabytych w poprzednich semestrach poprzez dalsze rozwijanie sprawności (czytania, rozumienia, pisania, mówienia, tłumaczenia) oraz pogłębianie kompetencji językowej w oparciu o teksty literackie.
Zaliczenie kursu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego II”.
ORTOGRAFIA: Wybrane zagadnienia dotyczące zasad pisowni części mowy (rzeczowniki, przymiotniki, czasowniki, imiesłowy, przysłówki, wyrazy złożone).
LEKSYKA: Wprowadzenie i utrwalenie leksyki (z zastosowaniem różnorodnych pisemnych i ustnych ćwiczeń leksykalnych (np.: pytania i odpowiedzi, dialog i monolog w związku z zadaną sytuacją, przekazywanie informacji w formie komunikatu, opis konkretnego wycinka rzeczywistości, wyrażenie swoich uczuć lub poglądów, przekazanie treści tekstu w bardziej lub mniej skrótowej formie, tworzenie słownika tematycznego, definiowanie leksemów i in.) dotyczącej najbliższego otoczenia: miasta jako miejsca do mieszkania, pracy i wypoczynku (infrastruktura miejska, transport, miejsca użyteczności publicznej, opieka medyczna, stołowanie się poza domem: kawiarnie i restauracje) oraz czynności i obowiązków człowieka wynikających z jego rytmu dnia.
KONWERSACJA: Konstruowanie różnego rodzaju wypowiedzi ustnych i pisemnych (np.: dialog, monolog; opis sytuacji oraz obiektów martwej natury, opowiadanie ustne na zadany temat lub wg planu tekstu, pytania i odpowiedzi do tekstu, układanie i rozwijanie zdań z zastosowaniem różnych struktur językowych, „dopowiadanie” zakończenia różnych sytuacji i in.) na materiale tematycznym dotyczącym różnych sfer życia codziennego: restauracja i kawiarnia; mieszkanie i dom (opis zewnętrzny oraz wnętrza poszczególnych pomieszczeń); rytm dnia roboczego; miejskiego transportu i usług świadczonych przez pocztę, a także wizyty u lekarza.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Lokal gastronomiczny (restauracja, kawiarnia). Dom i mieszkanie (otoczenie, umeblowanie). Życie codzienne; zajęcia domowe; dzień pracy. Oblicze miasta (transport i komunikacja; urząd pocztowy). Zdrowie i medycyna.
ORTOGRAFIA: Wykład konwersatoryjny, prezentacja, praca z książką, praca w grupach, ćwiczenia.
LEKSYKA: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, gry dydaktyczne, praca w grupach, pogadanka, metoda sytuacyjna, prezentacja, zabawy inscenizacyjne.
KONWERSACJA: Elementy wykładu konwersatoryjnego, dyskusja, gry dydaktyczne, praca w grupach, pogadanka, metoda sytuacyjna, prezentacja, zabawy inscenizacyjne, debata „za i przeciw”, „burza mózgów”.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Praca z tekstami literackimi (Indywidualna i grupowa), gry dydaktyczne, dyskusja, zabawy inscenizacyjne, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne związane z omawianym tekstem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
ORTOGRAFIA: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje prac pisemnych).
LEKSYKA: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje wypowiedzi ustnych oraz prac pisemnych), a także zaliczenia prac kontrolnych.
KONWERSACJA: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje wypowiedzeń ustnych i pisemnych), zaliczenie prac kontrolnych.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach, pozytywnych ocen z prac domowych oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje prac pisemnych).
UWAGA: Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład przedmiotu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego III”. Warunkiem zaliczenia przedmiotu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego III” jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład kursu oraz pozytywna ocena z egzaminu, złożonego z części pisemnej i ustnej. Ocena z egzaminu jest oceną końcową z przedmiotu.
ORTOGRAFIA
LEKSYKA, KONWERSACJA - literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego przedmiot.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM (WYBÓR)
Przedmiot prowadzony w języku rosyjskim i polskim.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Łazar (ostatnia modyfikacja: 01-05-2017 19:11)