SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Wychowanie fizyczne z metodyką II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Wychowanie fizyczne z metodyką II
Kod przedmiotu 05.1-WP-PEDP-WFM2-K_genZZ3XO
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Grażyna Biczysko
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student poznaje miejsce wychowania fizycznego w edukacji oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz motorycznego dzieci i młodzieży. Nabywa umiejętności do samodzielnego prowadzenia zajęć ruchowych.

Wymagania wstępne

Podstawowe wiadomości z zakresu biologii oraz ogólna sprawność psychomotoryczna. Zaliczenie treści programowych z IV semestru

Zakres tematyczny

 Proces nauczania ćwiczeń ruchowych oraz rozwój psychofizyczny dziecka. Usprawnianie ruchowe studentów zgodnie z programem nauczania wychowania fizycznego w przedszkolu i szkole. Opracowanie konspektu lekcji wychowania fizycznego. Praktyczne zastosowanie metod nauczania w różnych typach lekcji wychowania fizycznego. 

Metody kształcenia

    0bserwacja, dyskusja problemowa, analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów  metodycznych 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia kończą się zaliczeniem na ocenę.  Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest opracowanie konspektów lekcyjnych oraz samodzielne prowadzenie zajęć.

 

Literatura podstawowa

1.     Bondarowicz M., Staniszewski T.; Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, W-wa 2008

2.     Bondarowicz M., Forma zabawowa w nauczaniu sportowych gier zespołowych, W-wa 1983.

3.     Bondarowicz M., Zabawy w grach zespołowych, W-wa 1995.

4.     Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe, W-wa 1994.

5.     Bronikowski M., Muszkieta R. : Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym. - Poznań: Akademia Wychowania Fizycznego, 2000.

6.     Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku, W-wa 1996.

7.     Janikowska – Siatka M., Skrętowicz E., Szymańska E., Zabawy i gry ruchowe na lekcjach wychowania i festynach sportowo-rekreacyjnych, W-wa 1999.

8.     Gniewkowski W., Wlaźnik K.,Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych, Warszawa 1991 WS i P

9.     Trześniowski R., 1995, Zabawy i gry ruchowe. WSiP W-wa.

10.   Tatarczuk J., 2011, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra.

11.   Strzyżewski St., 1997, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WS i P, W - wa.

12.   Maszczak T., 2000, Zajęcia ruchowe w kształceniu zintegrowanym. AWF Wrocław.

Literatura uzupełniająca

Czasopisma:

1.Lider

2. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 08-05-2017 16:04)