SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wychowanie fizyczne z metodyką II |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PEDP-WFM2-K_genZZ3XO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Student poznaje miejsce wychowania fizycznego w edukacji oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz motorycznego dzieci i młodzieży. Nabywa umiejętności do samodzielnego prowadzenia zajęć ruchowych.
Podstawowe wiadomości z zakresu biologii oraz ogólna sprawność psychomotoryczna. Zaliczenie treści programowych z IV semestru
Proces nauczania ćwiczeń ruchowych oraz rozwój psychofizyczny dziecka. Usprawnianie ruchowe studentów zgodnie z programem nauczania wychowania fizycznego w przedszkolu i szkole. Opracowanie konspektu lekcji wychowania fizycznego. Praktyczne zastosowanie metod nauczania w różnych typach lekcji wychowania fizycznego.
0bserwacja, dyskusja problemowa, analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia kończą się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest opracowanie konspektów lekcyjnych oraz samodzielne prowadzenie zajęć.
1. Bondarowicz M., Staniszewski T.; Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, W-wa 2008
2. Bondarowicz M., Forma zabawowa w nauczaniu sportowych gier zespołowych, W-wa 1983.
3. Bondarowicz M., Zabawy w grach zespołowych, W-wa 1995.
4. Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe, W-wa 1994.
5. Bronikowski M., Muszkieta R. : Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym. - Poznań: Akademia Wychowania Fizycznego, 2000.
6. Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku, W-wa 1996.
7. Janikowska – Siatka M., Skrętowicz E., Szymańska E., Zabawy i gry ruchowe na lekcjach wychowania i festynach sportowo-rekreacyjnych, W-wa 1999.
8. Gniewkowski W., Wlaźnik K.,Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych, Warszawa 1991 WS i P
9. Trześniowski R., 1995, Zabawy i gry ruchowe. WSiP W-wa.
10. Tatarczuk J., 2011, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra.
11. Strzyżewski St., 1997, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WS i P, W - wa.
12. Maszczak T., 2000, Zajęcia ruchowe w kształceniu zintegrowanym. AWF Wrocław.
Czasopisma:
1.Lider
2. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 08-05-2017 16:04)