SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychospołeczne problemy kształcenia i doskonalenia zawodowego |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-BHP-D-25.2 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z istotą, założeniami i możliwościami w zakresie kształcenia/doskonalenia zawodowego osób dorosłych.
Brak wymagań.
Okresy rozwoju człowieka. Genetyka i dziedziczenie a funkcjonowanie człowieka. Diagnoza: zaburzeń w możliwościach przyswajania wiedzy, stylów uczenia się preferowanych przez uczniów. Style uczenia się (wzrokowy, słuchowy, dotykowy, kinestetyczny). Praca z uczniami preferującymi różne style uczenia się. Edukacja permanentna jako proces całożyciowy. Współczesne problemy oświaty dorosłych. Specyfika procesu nauczania dorosłych. Współczesne znaczenie kształcenia ustawicznego. Kształcenie pracownicze w formach szkolnych (kształcenie zawodowe na etapie zasadniczej szkoły zawodowej, szkoły średniej oraz uczelni wyższych). Klasyfikacja organizatorów pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych, uczestnicy edukacji pozaszkolnej. Formy pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych. Charakterystyka ucznia dorosłego oraz metody pracy z osobą dorosłą. Oświata dorosłych, jej zadania i rola w Unii Europejskiej. Oferowane, na europejskim rynku edukacyjnym, formy edukacji dorosłych. Formy szkolne i pozaszkolne w edukacji dorosłych - analiza ofert na lokalnym rynku edukacyjnym oraz przykładowych programów szkoleń dla pracowników na wybranych stanowiskach pracy. Wspomaganie pracowników w procesie doskonalenia zawodowego.
Wykład: konwencjonalny, pokaz, demonstracja.
Ćwiczenia: ćwiczenia, ćwiczenia praktyczne, metoda projektu, dyskusja problemowa.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: zaliczany jest w formie pisemnego kolokwium (min 51% na pozytywne zaliczenie).
Ćwiczenia: na podstawie ocenionych projektów i sprawdzianów.
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna ocen wykładu i ćwiczeń.
1. Dostosowanie warunków pracy w Polsce do standardów Unii Europejskiej, Warszawa 2008.
2. Polakowska-Kujawa J. (red.), Socjologia ogólna – wybrane problemy, Warszawa 2002.
3. „Edukacja Dorosłych” – półrocznik.
4. „Problemy Profesjologii” – półrocznik.
Zmodyfikowane przez dr Aneta Klementowska (ostatnia modyfikacja: 02-05-2017 14:08)