Wykształcenie nauczyciela, który będzie przygotowany do samodzielnego formułowania celów i opracowywania programów nauczania gry w piłkę nożną oraz ich realizacji w warunkach szkolnego wychowania fizycznego. Usprawnienie studentów w zakresie techniki gry w piłkę nożną.
Prerequisites
Podstawowe umiejętności techniczne gry w piłkę nożną. Znajomość przepisów gry.
Scope
Historyczne i prawne podstawy funkcjonowania piłki nożnej w Polsce i na Świecie.
Metodyka i systematyka techniki piłki nożnej.
Charakterystyka gry w piłkę nożną . Definicje i podział techniki.
Metodyka i systematyka nauczania elementów techniki specjalnej w piłce nożnej.
Wykazanie różnic pomiędzy nauczaniem i doskonaleniem techniki.
Charakterystyka wiodących metod i form służących nauczaniu lub doskonaleniu techniki.
Metodyka i systematyka taktyki piłki nożnej.
Charakterystyka zespołowych form atakowania i bronienia.
Znaczenie i formy taktyki indywidualnej. Gra 1x1 w obronie i ataku
Ogólna charakterystyka nowoczesnych sposobów gry w piłce nożnej – aktualne trendy i koncepcje
Omówienie i rekomendacja do pracy z różnymi grupami młodzieżowymi małych gier od 2x2 do 7x7 oraz ustawień taktycznych 1-4-3-3 oraz 1-3-4-3
Piłka nożna dzieci i młodzieży.
System szkolenia dzieci i młodzieży w Polsce (założenia merytoryczne i organizacyjne).
Szkolenie dzieci i młodzieży – specyfika w doborze metod, form i środków treningowych.
Formy zabawowe w nauczaniu techniki i taktyki gry w piłkę nożną oraz kształtowaniu sprawności.
Obserwacja i analiza meczu piłkarskiego.
Znaczenie oraz rodzaje obserwacji gry w odniesieniu do działań motorycznych, technicznych i taktycznych.
Przykładowe arkusze obserwacyjne.
Opracowanie danych zgromadzonych w arkuszach obserwacyjnych.
Wideo-analiza sportowa
Przepisy gry. Rola sędziego, podstawy przepisów, zasady fair play
Opracowanie konspektów lekcyjnych dla różnych grup wiekowych oraz samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych z piłki nożnej.
Teaching methods
Obserwacja, samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach, metoda analityczna, metoda syntetyczna, gra szkolna, gra uproszczona.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, udział w organizacji zawodów sportowych w piłkę nożną, udział w obserwacji zajęć piłki nożnej, przeprowadzenie analizy statystycznej meczu w piłkę nożną, przeprowadzenie gry lub zabawy w nauczaniu techniki lub taktyki piłki nożnej. Ocenie podlega:
test z progami punktowymi, składający się z pytań zamkniętych i otwartych. Minimum na uzyskanie zaliczenia to 60% punktów – 40%