SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Procedury pozyskiwania środków finansowych w edukacji
Kod przedmiotu 14.9-WP-PEDD-PPŚF-K_pNadGenPK8ZC
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i profilaktyka
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Agata Ast
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami współfinansowania przedsięwzięć edukacyjnych z funduszy unijnych. Podczas przygotowywania projektów, studenci zapoznają się w praktyce z zasadami i procedurami aplikowania o środki unijne, a także zasadami realizacji projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.

Wymagania wstępne

Podstawowe umiejętności obsługi komputera, edytora tekstu, pozyskiwanie i selekcja informacji w sieci internet.

Zakres tematyczny

Słowniczek pojęć. Mapa instrumentów finansowych w obszarze edukacji – przegląd i charakterystyka:

fundusze unijne twarde EFRR; fundusze unijne miękkie EFS, ze szczególnym uwzględnieniem środków na edukację; fundusze prywatne (sponsorzy prywatni: biznes i organizacje pozarządowe); fundusze administracji centralnej; fundusze administracji regionalnej (środki samorządowe wojewódzkie, powiatowe, gminne). Procedury pozyskiwania środków i realizacji projektów: procedura aplikacyjna (ocena formalna i merytoryczna); procedura partnerska (list intencyjny, umowa partnerska); procedura negocjacyjna (negocjacje założeń projektowych); procedura odwoławcza. Praca z formularzami aplikacyjnym: praca w grupach w sali komputerowej. Generowanie pomysłów na projekty: praca warsztatowa (grupy 2-3 osobowe).

Metody kształcenia

Metoda projektowa, praca w grupach

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Efekty kształcenia będą weryfikowane dwoma sposobami: uzyskanie pozytywnej oceny za przygotowanie projektu/wniosku o dofinansowanie ze środków unijnych oraz merytorycznego uzasadnienia podjętych działań. Podstawą zaliczenia konserwatorium będzie średnia ważona: 90% stanowi ocena z projektu, a 10% ocena z swobodnej wypowiedzi.

Ocena końcowa
Ocena końcowa jest oceną z konwersatorium.

Literatura podstawowa

1.      M. Gwizda, Sz. Żółciński, M. Kosewska-Kwaśna, Fundusze UE 2014-2020. Nowa perspektywa -  nowe możliwości, Warszawa, 2014. 

2.      Redakcja naukowa Michał Trocki,  Zarządzanie projektem europejskim, Warszawa 2015.

3.      A. Szymańska, Skuteczny wniosek,  czyli jak wydoić „unijną krowę”, Warszawa 2010.

4.      J. W., Tkaczyński, M. Świstak, E. Sztorc, Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca

1.      Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

2.      Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, M. Branka, M. Rawłuszko, A. Siekiera, Warszawa 2009.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Agata Ast (ostatnia modyfikacja: 17-05-2017 10:38)