SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Multimedialne technologie informacyjne |
Kod przedmiotu | 11.3-WP-PEDD-MTI-L_genQB3YL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja medialna i informatyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studenta do praktycznego stosowania wiadomości z zakresu psychologicznych i pedagogicznych uwarunkowań procesu nauczania-uczenia się podczas realizacji multimediów wykorzystywanych ofline i online. Nabycie umiejętności związanych z realizacją komponentów oraz gotowych prezentacji multimedialnych i filmów wideo oraz witryn internetowych.
Podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu obowiązkowego - technologie informacyjne.
Aplikacje do tworzenia multimediów. Stymulacja procesów uwagi poprzez multimedia w praktyce. Grafika rastrowa – obróbka plików graficznych. Animowane pliki GIF – edycja oraz tworzenie własnych animacji. Grafika i animacja w Microsoft PowerPoint. Podstawy tworzenia grafiki wektorowej. Fotografia cyfrowa oraz morfing. Realizacja morfingu. Różne formaty plików dźwiękowych. Nagrywanie i montaż dźwięku. Import dźwięku z plików filmowych. Efekty dźwiękowe oraz miksowanie. Generatory ludzkiego głosu. Dźwięk w prezentacji multimedialnej. Aplikacje do komponowania muzyki (legalny podkład dźwiękowy). Filmowanie kamerą internetową oraz cyfrową; konwersja; udźwiękawianie oraz podstawowy montaż. Urządzenia do nagrywania cyfrowego sygnału wideo w wysokiej rozdzielczości – możliwości i ograniczenia oraz ochrona praw autorskich. Cyfrowe wideo realizacja i kopiowanie; elementy prawa autorskiego. Filmy ekranowe (Cam studio; BB FlashBack – różne formaty wideo oraz efekty specjalne). Aplikacje do tworzenia pokazów slajdów - udźwiękowione filmy tworzone z fotografii. Interaktywna prezentacja zawierająca wszystkie komponenty multimedialne. Multimedia na stronie internetowej.
Pokaz, demonstracja, korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wiadomości z zajęć są sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów. Umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne są oceniane na podstawie oceny prac – zadań wykonywanych według instrukcji: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//mtiinstrukcje.html – progi punktowe. Na każdych zajęciach student wykonuje zadania zgodnie z dostępną w internecie instrukcją. Każde zadanie musi być zaliczone.
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczna wszystkich ocen.
Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny na stronie: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html po wybraniu nazwy przedmiotu wraz z numerem grupy.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 10-05-2017 17:07)