SylabUZ

Generate PDF for this page

Motywowanie w procesie przywódczym - course description

General information
Course name Motywowanie w procesie przywódczym
Course ID 05.1-WP-OiZO-MwPP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Management in education
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Magdalena Zapotoczna
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie słuchaczy z procesami i mechanizmami motywacyjnymi. Kształtowanie umiejętności interpretowania zachowań jednostek w kontekście motywacji, potrzeb, celów i wykorzystywania zdobytej wiedzy do analizy procesów samokształcenia podmiotów. Omówienie możliwości praktycznego wykorzystania czynników wpływających na motywację wewnętrzną w pracy zespołowej nauczycieli.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii.

Scope

  1. Motywacja i motywowanie. Analiza ujęć definicyjnych i wybranych teorii motywacji.
  2. Rodzaje motywacji. Determinanty motywacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz ich wpływ na efektywność pracy. Motywacyjne aspekty pracy indywidualnej i zespołowej.
  3. Procesy motywacyjne a facylitacja społeczna. Wpływ rywalizacji, kooperacji i indywidualizmu na funkcjonowanie jednostki.
  4. Narzędzia motywacyjne i skuteczne motywowanie podmiotów edukacyjnych do samorozwoju.
  5. Przywództwo edukacyjne w procesie motywowania.

Teaching methods

Dyskusja, praca indywidualna, praca zespołowa

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest aktywny udział studenta w dyskusjach na zajęciach. 

Recommended reading

  1. Doliński D., Inni ludzie w procesach motywacyjnych, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, tom 2, red. J. Strelau,Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  2. Lipka A., Król M., Waszczak S., Winnicka-Wejs A., Kształtowanie motywacji wewnętrznej. Koszty jakości i ryzyko, Diffin, Warszawa 2010.
  3. Łukaszewski W., Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, tom 2, red. J. Strelau,Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  4. Madalińska-Michalak J., Motywowanie a przywództwo w szkole w kontekście budowania potencjału szkoły i jej jakości, [w:] Potencjał szkoły w tworzeniu więzi ze środowiskiem, red. I. Nowosad, E. Karmolińska-Jagodzik, Wydawnictwo WSH, Leszno 2013.
  5. Sekuła Z., Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.

Further reading

  1. Atkinson J.W., Badania nad motywacją osiągnięć, [w:] Psychologia Wychowawcza, nr 2, 1960.
  2. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1994.
  3. Cofer C.N., Appley M.H., Motywacja. Teoria i badania, PWN, Warszawa 1972.
  4. Madalińska-Michalak J., Dyrektor szkoły liderem- inspiracje i perspektywy, Wolters Kluwer, Warszawa 2015.
  5. Tołwińska B., Kompetencje społeczne dyrektorów szkół, Impuls, Kraków 2011.

Notes


Modified by prof. dr hab. Inetta Nowosad (last modification: 10-07-2017 12:09)